Europejczycy wydali 9,05 mld euro na mobilne zakupy w 2011, Polacy - 130 mln euro
W 2011 roku Europejczycy wydali na zakupy z użyciem urządzeń mobilnych 9,05 miliarda euro.
To ponad trzy razy więcej w porównaniu z rokiem 2010 (2,4 mld euro) - wynika z raportu przygotowanego przez ośrodek badawczy Centre for Retail Research na zlecenie porównywarki cenowej Kelkoo.
W 2011 roku najwięcej pieniędzy na mobilne zakupy wydali mieszkańcy Wielkiej Brytanii (3,51 mld euro), Niemiec (1,89 mld euro) i Francji (1,28 mld euro), a najmniej - Polski i Hiszpanii (po 130 mln euro).
Statystyczny Europejczyk robiący zakupy z poziomu urządzenia mobilnego wydał w zeszłym roku w ten sposób 117 euro. Na pierwszym miejscu pod tym względem znalazła się Wielka Brytania (średnio 226 euro), przed Norwegią (189 euro) i Szwecją (173 euro), a na ostatnim Włochy (27 euro), wyprzedzone przez Hiszpanię (50 euro) i Polskę (53 euro).
>>> Europejczycy wydali 200 mld euro na zakupy online w 2011, Polacy - 4,5 mld euro
Z raportu wynika, że wydatki na mobilne zakupy stanowiły w zeszłym roku 4,3 proc. całkowitej wartości handlu internetowego na naszym kontynencie (prognoza na 2012 r. - 6,1 proc.). Najwyższe wskaźniki odnotowano kolejno w Wielkiej Brytanii (5,9 proc.), Szwecji (5,8 proc.) i Hiszpanii (5,4 proc.), a najniższe w Polsce (2,9 proc.), Szwajcarii (3,2 proc.) i Francji (3,3 proc.).
Autorzy raportu prognozują, że w 2012 roku europejscy konsumenci przeznaczą na mobilne zakupy 14,61 miliarda euro - o 61,5 proc. więcej niż w roku 2011. W Polsce ma zostać odnotowany wzrost o 64,1 proc., do 230 milionów euro.
Dołącz do dyskusji: Europejczycy wydali 9,05 mld euro na mobilne zakupy w 2011, Polacy - 130 mln euro