Endemol Shine Polska ze wzrostem wpływów i zyskiem. Planuje centra produkcyjne dla „Big Brothera” i „Fear Factor”
W ub.r. firma produkcyjna Endemol Shine Polska zanotowała wzrost wpływów sprzedażowych o 14,4 proc. do 51,72 mln zł, a jej wynik netto poprawił się z 325,1 tys. zł straty do 858,3 tys. zł zysku. Spółka zamierza uruchomić centra produkcyjne dla takich formatów jak „Big Brother” czy „Fear Factor”.
W sprawozdaniu z działalności Endemol Shine Polska wyliczono, że w ub.r. firma wyprodukowała dla Telewizji Polsat po dwie serie programów „Twoja twarz brzmi znajomo” i „The Brain. Genialny umysł” oraz film „Najpiękniejszy zapach świata”, dla TVN - po jednej serii „MasterChefa” i „MasterChef Junior”, dla Telewizji Polskiej - dwie serie „Postaw na milion” i jedną „The Wall. Wygraj marzenia”, dla Discovery - „Polish Spies”, „What have I got” i „Drivers seat”, dla Viacomu - „Taki Lajf”, a dla A+E Networks - „Królowe second handów”. Ponadto produkowała transmisje z losowań Loterii Paragonowej, organizowanej przez Unique One na zlecenie Ministerstwa Finansów, a także programy dla podmiotów z Australii, Rumunii i Rosji.
- Nasze przychody są skorelowane z możliwościami finansowymi nadawców telewizyjnych, które silnie zależą od udziałów w oglądalności - podano w sprawozdaniu finansowym firmy. - Średnia oglądalność „Twoja twarz brzmi znajomo” lub „MasterChef” po raz kolejny przewyższała średnią stacji, stąd planowana kontynuacja tych produkcji. „Postaw na milion” doczekał się już 15 edycji - jest to najdłużej produkowany przez Endemol format w Polsce - podkreślano.
Z kolei w przypadku „The Wall. Wygraj marzenia” firma uruchomiła tzw. hub produkcyjny - w studiu w Polsce jest realizowanych wiele zagranicznych edycji tego teleturnieju.
W ub.r. spółka ze sprzedaży krajowej miała 38,39 mln zł wpływów, a z zagranicznej - 12,79 mln zł.
Koszty Endemol Shine Polska wyniosły w ub.r. 51,43 mln zł, co wobec 45 mln zł rok wcześniej oznacza wzrost o 16,5 proc. Zdecydowanie najwięcej firma wydaje na usługi obce, nakłady w tym zakresie zwiększyły się z 35,07 do 38,12 mln zł.
Natomiast wydatki na wynagrodzenia wzrosły z 8,26 do 10,98 mln zł. Średnie zatrudnienie stałe w firmie wynosiło w ub.r. 14 etatów, ponadto przy realizacji programów współpracowano z wieloma osobami na podstawie umów cywilno-prawnych. Jedynym członkiem zarządu jest prezes Ryszard Sibilski.
Na niefinansowe aktywa trwałe firma wydała 766 tys. zł. W br. planuje przeznaczyć na ten cel 659 tys. zł.
Endemol chce otworzyć huby produkcyjne dla kolejnych formatów
Firma jest zadowolona z wyników hubu produkcyjnego dla „The Wall” i planuje uruchomić podobne centra dla takich formatów jak „Big Brother” czy „Fear Factor”. - Są to jedne z najstarszych formatów, które są wciąż eksploatowane na świecie i zainteresowanie nimi powraca także w Polsce - podkreśla firma w sprawozdaniu.
- Będziemy rozwijać działania związane z cyfrowym rynkiem poprzez eksploatację programów w internecie. Zaplanowana w 2017 r. cyfryzacja spółki zostanie wdrożona w 2018 r. - zapowiada Endemol.
Prezes Endemol Shine Polska zaznaczył, że w pierwszej połowie br. firma zawała już umowy na ponad 78 proc. wartości zabudżetowanej sprzedaży. - W roku 2018 planujemy umiarkowany wzrost obrotów, który przy realizacji planów rozwoju centrum usług produkcyjnych może gwałtownie przyspieszyć - stwierdza.
100 proc. udziałów firmy należy do Endemol Shine OpC Holding. Jej zeszłoroczny zysk netto przeznaczono na pokrycie strat z wcześniejszych lat.
Na koniec 2016 roku firma miała do spłaty 5,7 mln zł pożyczki (razem z odsetkami) od swojego właściciela, a na koniec ub.r. - 5,47 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Endemol Shine Polska ze wzrostem wpływów i zyskiem. Planuje centra produkcyjne dla „Big Brothera” i „Fear Factor”
Gratulacje dla Koleżanek i Kolegów!