Edeka, Biedronka, Migros tworzą sojusz zakupowy Epic Partners
Czołowe europejskie sieci handlowe: Edeka, Biedronka, Migros, Magnit, ICA i Picnic tworzą sojusz zakupowy Epic Partners. Będą wspólnie negocjować warunki zakupowe na poziomie ponadkrajowym z największymi globalnymi markami.
Członkami Epic Partners będą: niemiecka Edeka, która jest inicjatorem tego aliansu, polska Biedronka, portugalski oddział Jeronimo Martins, rosyjski Magnit, szwedzka ICA, szwajcarski Migros, niemiecka Edeka i holenderski Picnic. Mają wspólnie negocjować warunki zakupowe na poziomie ponadkrajowym.
Siedziba sojuszu zakupowego będzie mieścić się w Genewie. Funkcję prezesa Epic Partners pełnić ma Gianluigi Ferrari, dyrektor generalny Everestu - mini-grupy zakupowej pomiędzy Edeką a e-sklepem Picnic, który działa nie tylko w Holandii, ale również w Niemczech (a Edeka jest jego udziałowcem).
Wszystkie te sieci handlowe prowadzą działalność łącznie w 10 europejskich państwach. Łącznie generują sprzedaż rzędu 140 mld euro rocznie.
Firmy te miały już poinformować 70 największych międzynarodowych koncernów, że teraz będą wspólnie negocjować warunki. Negocjacje w ramach tego aliansu nie będą dotyczyć dostawców będących małymi czy średnimi firmami i gospodarstw rolnych. Ma to być alians służący negocjacjom z największymi globalnymi markami.
Epic Partners ma negocjować w imieniu swoich członków "komplementarne usługi międzynarodowe i działania marketingowe z największymi międzynarodowymi producentami marek, ze szczególnym uwzględnieniem pakowanych produktów przetworzonych".
EuroCommerce, organizacja reprezentująca w Brukseli interesy gigantów handlowych, w wydanym oświadczeniu przekazała, że w ramach sojuszu nie będą prowadzone wspólne zakupy warzyw, owoców ani innych nieprzetworzonych produktów żywnościowych.
Dołącz do dyskusji: Edeka, Biedronka, Migros tworzą sojusz zakupowy Epic Partners