SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

"Dzień Dobry TVN" królem poranka. "Pytanie na śniadanie" zaczęło gonić konkurenta

W listopadzie „Dzień Dobry TVN” po raz kolejny był najchętniej oglądanym programem śniadaniowym. Najwięcej widzów w porównaniu do października zyskało jednak „Pytanie na śniadanie”, któremu udało parokrotnie wyprzedzić w minionym miesiącu głównego konkurenta - wynika z danych Nielsena. W ujęciu rocznym program zanotował natomiast spory spadek. 

Marcin Prokop i Dorota Wellman Marcin Prokop i Dorota Wellman

Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl, listopad był kolejym miesiącem z rzędu, w którym „Dzień Dobry TVN” był najchętniej oglądanym programem śniadaniowym. Program TVN oglądało średnio 353 tys. widzów, co dało stacji 7,67 proc. udziału w telewizyjnym rynku w grupie wszystkich odbiorców, 9,61 proc. w grupie wiekowej 20-54 i 8,55 proc. w grupie 16-49.

Oglądalność “Dzień Dobry TVN” utrzymuje się na podobnym poziomie w porównaniu do wyników z analogicznego okresu z ubiegłego roku, kiedy to poranny program TVN śledziło średnio 352 tys. widzów, przy udziałach w rynku na poziomie 7,14 proc. w grupie ogólnej, 9,09 proc. w przedziale 20-54 oraz 8,59 proc. w grupie 16-49. 

Drugie miejsce zajęło „Pytanie na śniadanie” TVP2 z widownią na poziomie 296 tys. odbiorców, co przełożyło się 6,49 proc. udziału w rynku w grupie ogólnej, 4,81 proc. w grupie 20-54 i 4,82 proc. wśród widzów w wieku 16-49.

Program Dwójki w porównaniu do wyników oglądalności z listopada ub.r. zanotował stratę na poziomie 126 tys. widzów. W 2023 roku “Pytanie na śniadanie” gromadziło bowiem widownię na poziomie 422 tys. odbiorców, z rynkowym udziałem TVP2 w rynku w wysokości 8,47 proc. w gronie wszystkich odbiorców, 7,17 proc. w grupie komercyjnej 20-54 oraz 7 proc. wśród widzów w przedziale wiekowym 16-49. 

Czytaj także: Polsat wydłuża „Halo tu Polsat”. "Chcemy wykorzystać możliwości"

Podium, podobnie jak w ubiegłym miesiącu, zamyka program „Halo tu Polsat”, który przyciągnął w listopadzie 192 tys. widzów, dając swojej stacji 3,62 proc. udziału w rynku w grupie ogólnej, 3,85 proc. wśród widzów 20-54 i 3,57 proc. wśród widzów 16-49.  Magazyn ten nadawany jest tylko od piątku do niedzieli. 

Zestawienie zamyka codzienne pasmo „Nowy Dzień” w Polsat News, ze średnią oglądalnością na głównej antenie Polsatu w liczbie 178 tys. widzów i udziałem w rynku na poziomie 8,19 proc. w grupie ogólnej, 10,53 proc. w grupie 20-54 i 10,27 proc. wśród widzów z przedziału wiekowego 16-49. W porównaniu do ub.r. widownia tego pasma zmalała średnio o 17 tys. widzów. 

“Pytanie na śniadanie” z najwyższym przyrostem widowni 

Porównując dane oglądalności z listopada do wyników z poprzedniego miesiąca, najwięcej widzów zyskało „Pytanie na śniadania”. Programowi Dwójki przybyło średnio 35 tys. odbiorców, o 10 tysięcy więcej niż zyskało w tym samym czasie „Dzień Dobry TVN”. 

Najmniejszy przyrost widowni zanotował w listopadzie “Halo tu Polsat”, który w porównaniu do października zyskał średnio 3 tys. odbiorców. Natomiast średnio 6 tys. widzów straciło pasmo “Nowy dzień”. 

Jak informowało niedawno w oficjalnym komunikacie TVP, pod koniec listopada “Pytanie na śniadanie” parokrotnie wygrało z TVN walkę o widza. Po raz pierwszy w dniach od 19 do 22 listopada br. z widownią na poziomie ponad 300 tys. osób i udziałami w rynku 7,9 proc. oraz między 25 a 27 listopada br., gromadząc średnio ponad 285 tys. widzów, o ponad 40 tysięcy więcej niż “Dzień Dobry TVN”.  W pozostałych dniach to magazyn TVN był chętniej oglądany. 

Zmiany w "Pytaniu na śniadanie"

Pod koniec września redakcją programu “Pytanie a śniadanie” przestała kierować Kinga Dobrzyńska odpowiedzialna za całkowitą wymianę prowadzących w styczniu br. Jak przekazało niedawno biuro prasowe TVP, obecnie programem kieruje Barbara Dziedzic, jego wieloletnia wydawczyni. 

Czytaj także: Miss Polonia poprowadzi „Pytanie na śniadanie”

W grudniu powiększyło się także grono prowadzących. Do “Pytania na śniadanie” wrócił Łukasz Nowicki, który tworzy obecnie ekranowy duet z Joanną Górską. W piątek 6 grudnia w roli prowadzącej - u boku Roberta Stockingera - zadebiutuje zaś Miss Polonia 2022 roku, Krystyna Sokołowska. Od października “Pytanie na śniadanie” realizowane jest z nowego studia w nowej hali zdjęciowej przy siedzibie głównej telewizji na ulicy J.P. Woronicza w Warszawie. 

Dołącz do dyskusji: "Dzień Dobry TVN" królem poranka. "Pytanie na śniadanie" zaczęło gonić konkurenta

16 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
humor
Pns zaczelo gonic- smieszne, ze ta informacja znalazla sie w tytule.
17 5
odpowiedź
User
TV guru
Wyniki nie zaskakują biorąc po uwagę to jak wygląda każdy z programów.
5 0
odpowiedź
User
Ania
Król poranka jest tylko jeden.
2 4
odpowiedź