„Moje piękno, moja historia” - Polki o akceptacji swojego wyglądu w kampanii Dove (wideo)
Rozpoczęła się wizerunkowa kampania kosmetyków Dove (produkowanych przez Unilever Polska) pod hasłem „Moje piękno, moja historia”. Akcja zachęca kobiety do akceptacji swojego wyglądu i niepodążania za nierzeczywistymi ideałami w tym zakresie.
Bohaterkami akcji jest sześć kobiet w różnym wieku, które opowiadają o swoich pasjach życiowych. Zapewniają, że są szczęśliwe, pewne siebie i w pełni akceptują swój charakterystyczny wygląd. Spoty kończą się sloganami „To Ty definiujesz piękno” oraz „Moje piękno, moja historia”.
Kampania ma być odpowiedzią na wyniki sondażu, w którym zaledwie jedna piąta Polek uważa się za piękne, natomiast aż 80 proc. chce wyglądać jak najlepiej, a nie podążać za kanonami piękna lansowanymi w mediach.
- Od wielu lat Dove mówi głośno NIE wyidealizowanemu, nierzeczywistemu wizerunkowi kobiety, jaki prezentowany jest na co dzień w mediach, reklamie czy telewizyjnych serialach. Dove chce uwolnić kobiety od presji bycia idealną, bez skazy, o nienagannej sylwetce, z określonym rozmiarem biustu, czy kształtem ust, bo w rzeczywistości my wszystkie jesteśmy piękne, i zasługujemy na bycie szczęśliwymi - a czy to w sobie dostrzeżemy i docenimy, zależy tylko od nas samych! - czytamy w opisie kampanii.
- Czym jest dla Ciebie piękno? Dove zachęca wszystkie kobiety do odkrywania swojego prawdziwego piękna. Poznaj historię sześciu Polek i dołącz do naszej akcji! #MojePięknoMojaHistoria - dodają autorzy akcji.
Działania zaczęły się 18 czerwca i potrwają do końca września. Obejmują telewizję oraz internet (m.in. serwisy VoD, Facebook, Instagram, współpraca z influencerami).
Kreację kampanii zajęła się agencja AdValue, a za planowanie i zakup mediów odpowiada dom mediowy Midnshare Polska.
Dove od kilku lat zachęca kobiety do zadowolenia ze swojego wyglądu
W ostatnim pięcioleciu zrealizowano parę globalnych kampanii wizerunkowych marki Dove dotyczących kobiecego wyglądu. W ramach akcji pod hasłem „Jesteś piękniejsza niż myślisz” graficy przygotowali dwie wersje portretów kilku kobiet: na podstawie wskazówek samych bohaterek oraz nieznanych im osób. Okazało się, że znacznie korzystniej wyglądają na tych drugich. Za tę akcję przyznano w 2013 roku Grand Prix na festiwalu Cannes Lions.
W 2013 roku emitowano spot „Nieśmiała kamera Dove” pokazujący, jak nastoletnie i dorosłe kobiety chowają się przed obiektywem, mimo że jako kilkuletnie dziewczynki lubiły być filmowane i przeglądać się w lustrze. Realizowano też kampanię „Prawdziwe piękno” przedstawiającą zwyczajne kobiety z całego świata.
Przeprowadzono też osobne akcje w Polsce. W 2015 roku kampania „NaroDove piękno”, której ambasadorką była dziennikarka Dorota Wellman, zachęcała kobiety do akceptacji siebie, a w 2016 roku w akcji „Jesteśmy piękne!” kobiety bardzo pozytywnie mówiły o swoich przyjaciółkach, córkach, matkach i siostrach, a nie zauważały własnych zalet i dopiero konfrontacja z opinią innej kobiety pozwalała im dostrzec swój pozytywny wizerunek.
W innej kampanii Dove sprzeciwiano się zjawisku krytykowania sportsmenek w mediach za ich wygląd, a nie osiągane wyniki.
Dołącz do dyskusji: „Moje piękno, moja historia” - Polki o akceptacji swojego wyglądu w kampanii Dove (wideo)