SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Disney+ zyskał ponad 6 mln klientów. Po podwyżkach pojawił się zysk

W zeszłym kwartale platforma Disney+ zyskała netto 6,3 mln subskrybentów, znacząco zdrożała poza USA i Kanadą. Niesportowe witryny streamingowe Disneya osiągnęły dodatnią rentowność operacyjną, wyraźnie pogorszyły się natomiast wyniki niesportowych stacji telewizyjnych.

Na koniec marca br. Disney+ (bez indyjskiej platformy Hotstar) miał 117,6 mln subskrybentów, wobec 111,3 mln na koniec grudnia ub.r. W USA i Kanadzie, które Disney klasyfikuje jako swoje rynki rodzime, liczba klientów zwiększyła się z 46,1 do 54 mln, natomiast w pozostałych krajach zmalała z 65,2 do 63,6 mln.

Hotstar zanotował zaś spadek z 38,3 do 36 mln, a Hulu (licząc z warianem Live TV) - wzrost z 49,7 do 50,2 mln.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

O ile w USA i Kanadzie średni przychód od subskrybenta Disney+ nieznacznie zmalał (z 8,15 do 8 dolarów), o tyle w pozostałych krajach wzrósł z 5,91 do 6,66 dolarów (m.in. w efekcie podwyżki cen wprowadzonej w listopadzie ub.r. we wszystkich krajach europejskich, m.in. Polsce).

W przypadku dużo tańszej platformy Hotstar ten wskaźnik skurczył się z 1,28 do 0,70 dolara, co koncern tłumaczy niższymi wpływami z reklam.

Niesportowe platformy streamingowe Disneya zwiększyły kwartalne przychody o 13 proc. do 5,64 mld zł, a ich wynik operacyjny poszedł w górę z 587 mln dolarów straty do 47 mln zysku. Pozytywnie na rentowność, oprócz wzrostu liczby subskrybentów i przychodów od nich, wpłynęły niższe koszty dystrybucji, a negatywnie - wyższe wydatki na marketing, produkcje oraz licencje do treści oferowanych na Hulu Live TV.

Cały obszar streamingowy Disneya - oprócz Disneya+, Star i Hulu obejmujący sportowe platformy ESPN+ i Star - wygenerował w zeszłym kwartale 6,19 mld dolarów przychodów (12 proc. więcej niż przed rokiem), a jego strata operacyjne skurczyła się z 659 do 18 mln dolarów.

Sport mniej zyskowny

Segment sportowy koncernu, obejmujący kanały telewizyjne i platformy streamingowe o takiej tematyce, osiągnął wzrost kwartalnych przychodów o 2 proc. do 4,31 mld dolarów, mimo że wpływy ESPN poza USA i Kanadą zmalały o 7 proc. do 341 mln donarów, a platformy Star - o 17 proc. do 105 mln.

Star na koniec marca br. miał 24,8 mln subskrybentów, o 0,4 mln mniej niż na koniec grudnia ub.r. Zaś średni miesięczny przychód od klienta wzrósł kwartał do kwartału z 6,09 do 6,30 dolara.

Zysk operacyjny pionu sportowego zmalał z 794 do 778 mln dolarów, bo chociaż Star ograniczył stratę z 99 do 27 mln dolarów, to zysk ESPN spadł z 877 do 799 mln.

TV niesportowa zmalała o 8 proc.

Znacząco zmalały wyniki biznesowe niesportowych stacji telewizyjnych. Przychody spadły o 9 proc. do 2,76 mld dolarów (poza USA i Kanadą o 11 proc. do 496 mln), a zysk operacyjny - o 22 proc. do 752 mln dolarów (w USA i Kanadzie z 635 do 520 mln, a na pozostałych rynkach ze 165 do 92 mln).

Na rodzimych rynkach Disneya telewizja linearna zanotowała spadek przychodów zarówno z reklam (wskutek malejącej oglądalności), jak też z dystrybucji (wzrosły średnie stawki w umowach, ale spadła liczba klientów operatorów kablowych i satelitarnych mających w ofertach stacje koncernu). Zmniejszył się także (ze 159 do 140 mln dolarów) przypadający Disneyowi zysk A+E Television Networks.

2 mld dol. zysku z parków rozrywki

Należące do Disneya parki rozrywki osiągnęły wzrost przychodów o 7 proc. do 5,96 mld dolarów w USA i Kanadzie oraz o 29 proc. do 1,52 mld w pozostałych krajach. Natomiast sprzedaż gadżetów i innych produktów konsumenckich zwiększyła się o 3 proc. do 913 mln dolarów.

Zysk całego segmentu wzrósł o 12 proc. do 2,29 mld dolarów (z czego z parków rozrywki poza USA i Kanadą - ze 156 do 292 mln).

Z kolei przychody ze sprzedaży treści i licencji skurczyły się o 40 proc. do 1,39 mld dolarów, a rentowność tego obszaru poszła w dół z 83 mln dolarów zysku do 18 mln straty. Ten spadek wynika m.in. z tego, że wyniki z pierwszego kwartału ub.r. podwyższyła dystrybucja hitowego „Avatara: Istoty wody”.

Łączne wpływy Disneya w zeszłym kwartale zwiększyły się o 1 proc. do 22,08 mld dolarów, a zysk operacyjny - z 3,28 do 3,84 mld. Rentowność koncernu obciążyły odpisy w kwocie 2,05 mld dolarów dotyczące platformy Star i kanałów linearnych. Rok wcześniej wyniosły tylko 152 mln dolarów.

Kwartalny zysk netto zmalał z 1,49 mld do 216 mln dolarów, a część przypadająca jednostce dominującej w grupie kapitałowej poszła w dół z 1,27 mld dolarów zysku do 20 mln straty (w przeliczeniu na akcję: z 0,69 dolara zysku do 0,01 dolara straty).

W roku rozrachunkowym Disneya był to drugi kwartał. W ujęciu półrocznym zysk netto koncernu zmalał z 2,85 do 2,37 mld dolarów, jego część przypadająca na spółkę Disney - z 2,55 do 1,89 mld, a w przeliczeniu na akcję - z 1,39 do 1,03 dolara.

Inwestorzy niezadowoleni z wyników Disneya

Wyniki Disneya nie zadowoliły inwestorów giełdowych. Zaraz po publikacji akcje koncernu w handlu przedsesyjnym taniały o ok. 6 proc., a po otwarciu notowań spadek pogłębił się do ponad 8 proc.

W poniedziałek na koniec sesji kurs był o 13 proc. wyższy niż przed rokiem.

Dołącz do dyskusji: Disney+ zyskał ponad 6 mln klientów. Po podwyżkach pojawił się zysk

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
2PaC
No no D+ upada jak Netflix..I dlatego też polaczki nie potrafią tworzyć biznesów
2 4
odpowiedź