SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Od sieciowych cukierni i lodziarni wolimy lokalne (infografika)

Polacy odwiedzają cukiernie i lodziarnie średnio 2-3 razy w miesiącu i wydają zazwyczaj jednorazowo od 10 do 20 zł. Najczęściej odwiedzane są lokalne, a nie sieciowe cukiernie i lodziarnie - wynika z badania ARC Rynek i Opinia.

Polacy pytani o najczęściej odwiedzane miejsca w celu zjedzenia czegoś słodkiego na mieście wskazują lokalne cukiernie i lodziarnie oraz McDonald’s i McCafé - te ostatnie najczęściej odwiedzają ludzie młodzi z miast poniżej 20 tys. osób. Domeną dużych miast są kawiarnie oraz cukiernie sieciowe: Wedel, Blikle i Tchibo.

Do lodziarni i cukierni na coś słodkiego chodzą zarówno kobiety, jak i mężczyźni, przy czym kobiety częściej wybierają kawiarnie sieciowe.

Do czołówki miejsc najczęściej odwiedzanych w celu zjedzenia czegoś słodkiego należą ponadto Grycan, kawiarnie sieciowe i Cukiernie Sowa. Patrząc na preferencje badanych, ciasta i ciastka najchętniej konsumowane są w Cukierniach Sowa, w Wedlu oraz w Tchibo, pączki to domena Bliklego, zaś lody - Grycana, Mc’Donalds’a/McCafé oraz Cukierni Sowa.

Spośród osób odwiedzających cukiernie i lodziarnie największą grupę (41%) stanowią ci, którzy bywają w nich 2-3 razy w miesiącu. Niemal co trzeci Polak odwiedza te miejsca raz na miesiąc. Natomiast co dziesiąty Polak przyznaje, że w ciągu ostatniego miesiąca nie odwiedził ani razu cukierni czy lodziarni.

Jednorazowo Polacy wydają w cukierniach i lodziarniach najczęściej od 10 do 20 zł, co wpisuje się w zestaw ciastko + napój. Mało kto wydaje mniej niż 5 zł lub powyżej 30 zł.

Co czwarty badany zamierza w przyszłości częściej odwiedzać cukiernie i lodziarnie. Jest to większa grupa od tej deklarującej rzadsze chodzenie do cukierni czy lodziarni w przyszłości.

Największą zachętą do częstszych odwiedzin w cukierniach i lodziarniach byłyby różnego rodzaju atrakcyjne oferty cenowe. Jednocześnie 38% badanych przyznaje, że obecnie rzadziej chodzi do cukierni lub lodziarni niż jeszcze 5 lat temu.

Badanie zostało zrealizowane przez ARC Rynek i Opinia w marcu 2017 r., metodą wywiadów wspomaganych komputerowo CAWI (na epanel.pl). Liczebność próby N=721 – osoby w wieku 15-55 lat, które w ciągu ostatnich 6 miesięcy miały okazję odwiedzić na mieście kawiarnię, cukiernię lub lodziarnię.

Dołącz do dyskusji: Od sieciowych cukierni i lodziarni wolimy lokalne (infografika)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl