SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Coraz więcej Polaków codziennie słucha radia. Liderem RMF FM (raport za I półrocze)

W I półroczu br. średni czas słuchania radia wzrósł o 6 minut. Udane półrocze zaliczyły RMF FM, VOX FM, Trójka i TOK FM - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Średni dobowy czas słuchania radia w I półroczu 2015 roku (w grupie wiekowej od 15 do 75 lat) wyniósł 4 godziny i 32 minuty. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej wynik ten zwiększył się o 6 minut (czyli o 2,31 proc.) - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, przygotowanej dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Natomiast średni dobowy zasięg słuchalności radia (słuchanie radia przez minimum 15 minut) wyniósł 74 proc., po wzroście o 1,23 proc. (w I półroczu ub.r. radio docierało do 73,1 proc. osób).

WIRTUALNEMEDIA.PL

styczeń 2014 : czerwiec 2014

lipiec 2014 : grudzień 2014

styczeń 2015 : czerwiec 2015

Zasięg dzienny

73,1%

73,7%

74,0%

Średni czas słuchania (min)

266

272

272

Udział RMF FM pod względem słuchania w okresie od stycznia do czerwca 2015 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 24,9 proc., po wzroście względem analogicznego okresu rok wcześniej o 4,18 proc.

Drugie miejsce zajęło Radio ZET z udziałem na poziomie 13,6 proc., po spadku o 13,92 proc.

Na podium znalazła się publiczna Jedynka, której udział w rynku wyniósł 9,4 proc., po spadku o 3,09 proc.

Oczko niżej uplasowała się Trójka z wynikiem na poziomie 7,8 proc. Udział PR 3 poszedł do góry o 5,41 proc. W I półroczu ub.r. stacja ta była piąta.

Z kolei na piątą lokatę spadła Eska - najwyżej sklasyfikowana w zestawieniu sieć. Jej udział w badanym okresie wyniósł 7,5 proc. (bez zmian w porównaniu do I półrocza ub.r.).

Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mogło Radio ZET Chilli, które awansowało z jedenastej na dziesiątą lokatę. Udział tej rozgłośni zwiększył się o 200 proc. do 0,3 proc.

Z kolei najwięcej straciło Radio Plus, które spadło z miejsca 21. na 20. Stacja ta w I półroczu br. odnotowała spadek udziału, wynoszący 25 proc. do 1,8 proc.

Udział w czasie słuchania % (Wszyscy 15-75)

styczeń 2014 : czerwiec 2014

styczeń 2015 : czerwiec 2015

Radio RMF FM

23,9%

24,9%

Radio ZET

15,8%

13,6%

Jedynka

9,7%

9,4%

Trójka

7,4%

7,8%

Eska

7,5%

7,5%

A17

5,2%

5,2%

Vox

2,7%

4,0%

Złote

3,9%

3,3%

RMf MAXXX

3,3%

3,1%

Radio Maryja

2,2%

1,8%

Plus

2,4%

1,8%

Radio TOK FM

1,2%

1,4%

ZET Gold

1,0%

1,1%

RMF Classic

1,0%

1,1%

Antyradio

0,7%

1,0%

Wawa

0,8%

0,8%

Rock Radio

0,5%

0,6%

Dwójka

0,5%

0,5%

Czwórka

0,5%

0,5%

ZET Chilli

0,1%

0,3%

Radio Muzo.fm / do 2014-09 Radio PiN

0,2%

0,2%

N=

42 115

41 955

 

Dołącz do dyskusji: Coraz więcej Polaków codziennie słucha radia. Liderem RMF FM (raport za I półrocze)

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Złodziej Hrabia BUL Lewatywa
To dobry tręd... Radio pobudza wyobraźnie zaś TV ogłupia, zwłaszcza TVN
odpowiedź
User
elf
oglupiac to moze ta denna stacja z krakowa gdzie ponoc najwiecej osob tego szajsu slucha poprostu katastrofa
odpowiedź
User
Gosc
Ewidentnie sie opłacało zniszczyć Radio PiN i zrobic Muzo.fm. Dzieki temu Chilli Zet pnie sie w gore a nowa wspaniała stacja jak widać nie bardzo...
odpowiedź