Duży spadek Radia Zet i Radia Maryja. Zyskały Trójka, VOX FM i TOK FM
Pozycja lidera rynku radiowego w Polsce w II kwartale br. należała do RMF FM. Największy wzrost w zestawieniu odnotowała Czwórka - na przeciwnym biegunie Radio Maryja - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Udział RMF FM pod względem słuchania w okresie od kwietnia do czerwca 2015 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 24,2 proc., po spadku względem analogicznego okresu rok wcześniej o 1,22 proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, przygotowanej dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Drugie miejsce zajęło Radio ZET z udziałem na poziomie 14,1 proc., po spadku o 11,32 proc.
Na podium znalazła się publiczna Jedynka, której udział w rynku wyniósł 9,8 proc., po wzroście o 6,52 proc.
Oczko niżej uplasowała się Trójka z wynikiem na poziomie 8,3 proc. Udział PR 3 poszedł do góry o 10,67 proc.
Pierwszą piątkę zamyka stacja VOX FM, której udział w badanym okresie wyniósł 4 proc., po wzroście o 25 proc.
Z kolei najwięcej straciło Radio Maryja, które zajęło miejsce szóste. Stacja ta w II kwartale br. odnotowała spadek udziału, wynoszący 23,81 proc. do 1,6 proc.
Duży wzrost, wynoszący 37,50 proc. do 1,1 proc., odnotowało Antyradio, które awansowało z miejsca dziewiątego na ósme. Stacja ta od połowy lutego br. zaczęła nadawanie w nowych miastach oraz przejęła nadajniki Radia ZET Chilli, co spowodowało poszerzenie zasięgu tej anteny. Zmodyfikowana została również ramówka rozgłośni (dowiedz się więcej). Tym samym Antyradio nie jest już siecią, tylko ponadregionalną rozgłośną.
Udział w czasie słuchania % (Wszyscy 15-75) | kwiecień 2010 : czerwiec 2010 | kwiecień 2011 : czerwiec 2011 | kwiecień 2012 : czerwiec 2012 | kwiecień 2013 : czerwiec 2013 | kwiecień 2014 : czerwiec 2014 | kwiecień 2015 : czerwiec 2015 |
RMF FM | 28,0% | 25,4% | 24,3% | 26,1% | 24,5% | 24,2% |
Radio Zet | 16,7% | 16,2% | 15,9% | 15,4% | 15,9% | 14,1% |
Jedynka | 12,0% | 11,5% | 11,4% | 10,1% | 9,2% | 9,8% |
Trójka | 7,6% | 8,5% | 8,8% | 7,4% | 7,5% | 8,3% |
VOX | 1,4% | 1,7% | 1,7% | 1,7% | 3,2% | 4,0% |
Radio Maryja | 1,9% | 2,2% | 2,5% | 2,3% | 2,1% | 1,6% |
TOK FM | 1,4% | 1,3% | 1,3% | 1,1% | 1,2% | 1,5% |
Antyradio | 0,7% | 0,6% | 0,5% | 0,5% | 0,6% | 1,1% |
RMF Classic | 0,6% | 0,8% | 1,0% | 0,9% | 1,0% | 1,1% |
Czwórka | 0,2% | 0,4% | 0,5% | 0,6% | 0,4% | 0,6% |
Dwójka | 0,7% | 0,6% | 0,6% | 0,5% | 0,5% | 0,5% |
Radio Muzo.fm / do 2014-09 Radio PiN | 0,2% | 0,2% | 0,2% | 0,1% | 0,1% | 0,1% |
Dane o rynku radiowym w ostatnim roku.
Udział w czasie słuchania % (Wszyscy 15-75) | kwiecień 2014 : czerwiec 2014 | lipiec 2014 : wrzesień 2014 | październik 2014 : grudzień 2014 | styczeń 2015 : marzec 2015 | kwiecień 2015 : czerwiec 2015 |
RMF FM | 24,5% | 23,5% | 24,1% | 25,7% | 24,2% |
Radio Zet | 15,9% | 14,4% | 14,4% | 13,2% | 14,1% |
Jedynka | 9,2% | 11,4% | 10,7% | 9,0% | 9,8% |
Trójka | 7,5% | 7,2% | 6,7% | 7,2% | 8,3% |
VOX | 3,2% | 3,4% | 3,6% | 4,0% | 4,0% |
Radio Maryja | 2,1% | 2,1% | 1,7% | 2,0% | 1,6% |
TOK FM | 1,2% | 1,3% | 1,2% | 1,3% | 1,5% |
Antyradio | 0,8% | 0,7% | 0,7% | 0,8% | 1,1% |
RMF Classic | 1,0% | 1,0% | 1,2% | 1,2% | 1,1% |
Czwórka | 0,4% | 0,5% | 0,5% | 0,4% | 0,6% |
Dwójka | 0,5% | 0,6% | 0,5% | 0,4% | 0,5% |
Radio Muzo.fm / do 2014-09 Radio PiN | 0,1% | 0,1% | 0,1% | 0,3% | 0,1% |
N= | 21 057 | 21 096 | 21 079 | 20 907 | 21 048 |
Dołącz do dyskusji: Duży spadek Radia Zet i Radia Maryja. Zyskały Trójka, VOX FM i TOK FM