comScore: Google zyskuje, Yahoo i Microsoft w dół
W lutym bieżącego roku amerykańscy internauci wykonali 9,88 miliarda wyszukiwań w internetowych wyszukiwarkach.
W porównaniu ze styczniem (10,49 miliarda wyszukiwań) oznacza to spadek o 6 procent - informuje serwis Media Life, powołując się na dane firmy badawczej comScore. Główną przyczyną był tutaj fakt, że luty był o dwa dni krótszy od stycznia.
Z pięciu czołowych wyszukiwarek, w lutym spadek rynkowych udziałów w porównaniu ze styczniem zanotowały Yahoo i Microsoft: odpowiednio z 22,2 do 21,6 procenta oraz z 9,8 do 9,6 procenta. Zdecydowanym liderem cały czas pozostaje Google, które zwiększyło swoje rynkowe udziały o 0,7 procenta: z 58,5 do 59,2 procenta.
Pierwszą piątkę uzupełniają AOL (4,9 procenta, bez zmian w porównaniu ze styczniem) oraz Ask (4,6 procenta, wzrost o 0,1 procenta).
Z kolei pod względem liczby wyszukiwań, wszystkie wspomniane wyszukiwarki zanotowały spadki. Najwyższe stały się udziałem Yahoo i Microsoftu: odpowiednio o 8 i 7 procent. Pozostałe straciły po 5 procent.
źródło: Media Life
Dołącz do dyskusji: comScore: Google zyskuje, Yahoo i Microsoft w dół