Coca-Cola w tegorocznej kampanii świątecznej skupia się na życzliwości
Coca-Cola rozpoczęła tegoroczną bożonarodzeniową kampanię pod hasłem “Świat potrzebuje więcej Mikołajów”. Głównym jej motywem jest życzliwość. Kampania obejmuje 80 rynków na świecie.

Akcja „Świat potrzebuje więcej Mikołajów” opiera się na założeniu, że poprzez akty dobroci każdy może odkryć w sobie wewnętrznego Świętego Mikołaja.
- Życzliwość to jedna z „podstawowych wartości marki” – mówi Islam ElDessouky, globalny lider kreatywności, strategii i treści znaku towarowego Coca-Cola, zauważając, że jest to od pewnego czasu wiodąca zasada marki Coca-Cola.
Marka uznała, że jest to szczególnie istotny przekaz w okresie świątecznym, dlatego chciała, aby jej kampania świąteczna ucieleśniała te same wartości.
- Coca-Cola „nie boi się jednak rozmawiać o produkcie” - podkreśla ElDessouky. Marka robi to za pośrednictwem wielu kanałów, w tym handlu elektronicznego, internetu, a czasami nawet telewizji, na przykład poprzez kampanie promujące łączenie coli z jedzeniem.
Jednak podczas Świąt Bożego Narodzenia - co podkreśla ElDessouky - marka chce „opowiedzieć historię” i podkreślić bardziej ludzkie narracje i wartości, zamiast stawiać produkt w centrum uwagi.
Dłuższy spot przedstawia świat, w którym każdy jest Świętym Mikołajem, a następnie ujawnia, że w „prawdziwym świecie” każdy może zostać Świętym Mikołajem dzięki życzliwości. Aktywności obejmują m.in. quiz cyfrowy, świąteczne wycieczki ciężarówkami, konkursy na opakowaniach i akcje outdoorowe.
W reklamie użyto ścieżki dźwiękowej „I Could Be Santa Claus” brytyjskiej piosenkarki i autorki tekstów Celeste.
Ciężarówki wciąż pożądane
Marka od dawna kojarzy się ze Świętami Bożego Narodzenia i Świętym Mikołajem. Jej kultowa reklama „Cudowny sen (nadchodzą święta)”, przedstawiająca świąteczne ciężarówki Coca-Coli i samego Świętego Mikołaja, została wyemitowana po raz pierwszy w 1995 r. Mimo że reklama ma już kilkadziesiąt lat, w testach niezmiennie dobrze wypada w porównaniu z nowocześniejszymi reklamami innych marek.
Świąteczna ciężarówka Coca-Cola także w tym roku wyruszy w trasę, oferując konsumentom na wybranych rynkach możliwość wysyłania cyfrowych kartek sezonowych, odwiedzania lokalnych stoisk z żywnością i spotykania się z lokalnymi organizacjami charytatywnymi. Reklamy zewnętrzne będą wyświetlane w ponad 80 krajach, a reklamy cyfrowe będą kierować konsumentów do quizu.
Marka zapowiedziała także nadchodzące elementy kampanii, w tym dwa świąteczne filmy krótkometrażowe i świąteczne rozszerzenie platformy AI „Create Real Magic”, które według doniesień będzie stanowić pocztówki świąteczne oparte na sztucznej inteligencji.
Dołącz do dyskusji: Coca-Cola w tegorocznej kampanii świątecznej skupia się na życzliwości