Co piąty polski internauta ocenia produkty w internecie
18 proc. polskich internautów zamieszcza w sieci komentarze natemat produktów - wynika z badania przeprowadzonego przez firmęGemius. Ogółem ze sklepów internetowych kiedykolwiek skorzystałodwie trzecie użytkowników sieci.
18 proc. polskich internautów zamieściło kiedykolwiek komentarzw sieci na temat jakiegoś produktu, natomiast 26 proc. zadałodotyczące go pytanie - wynika z badania przeprowadzonego przezfirmę Gemius. Aktywni w tym zakresie są najczęściej mężczyźni wwieku 19-34 lata z wyższym wykształceniem.
Ogółem co najmniej raz z możliwości zakupu produktu lub usługi wsieci skorzystało 66 proc. polskich internautów. Tacy użytkownicyczęściej (23 proc. wskazań) zamieszczają w internecie komentarzedotyczące poszczególnych marek oraz zadają pytania na ten temat (31proc.), natomiast 85 proc. deklaruje, że sieć jest dla nich głównymźródłem wiedzy o produktach i usługach. 78 proc. osób kupujących winternecie wzoruje się na przeczytanych opiniach i komentarzach,przy czym za wiarygodne uważa je 49 proc., a za niewarte zaufania -33 proc.
W internecie najczęściej poszukiwane są informacje o książkach,filmach i muzyce (57 proc. wskazań), sprzęcie i akcesoriachkomputerowych (49 proc.), akcesoriach RTV/AGD (48 proc.),samochodach (44 proc.) i usługach telekomunikacyjnych (44 proc.).15 proc. użytkowników sieci szuka w niej danych na temat usługfinansowych i ubezpieczeń, 14 proc. - na temat materiałówbudowlanych, a 7 proc. - na temat żywności i chemiigospodarczej.
Badanie opinii polskich internautów o informacjach w sieci natemat produktów i usług zostało zrealizowane przez firmę Gemius wdniach 10-17 czerwca bieżącego roku. Ankiety emitowane na stronachinternetowych wypełniło 1000 osób powyżej 15. roku życiastanowiących grupę reprezentatywną użytkowników internetu wPolsce.
Dołącz do dyskusji: Co piąty polski internauta ocenia produkty w internecie