SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

CDA z rekordowymi wpływami i zyskiem w II kwartale, ma 280 tys. subskrybentów

W drugim kwartale br. serwis wideo CDA osiągnął wzrost przychodów sprzedażowych o 50 proc. do 15,57 mln zł oraz zysku netto z 2,3 do 4,37 mln zł. Na koniec czerwca z usługi CDA Premium korzystało 280,1 tys. użytkowników, wobec 300 tys. w połowie maja.

Jarosław Ćwiek, prezes CDAJarosław Ćwiek, prezes CDA

Przychody CDA ze sprzedaży subskrypcji do CDA Premium (miesięczny dostęp kosztuje 19,90 zł) wzrosły z 9,48 mln zł w drugim kwartale ub.r. do 14,69 mln zł w zeszłym kwartale. Natomiast przychody z emisji reklam a darmowej części portalu CDA.pl poszły w górę z 698,9 do 771,4 tys. zł, a pozostałe wpływy zmalały z 220,9 do 116 tys. zł.

- W omawianym kwartale 2020 r. istotnym czynnikiem kształtującym wyniki Spółki były ograniczenia narzucone przez rząd w związku z pandemią COVID-19 - powszechna izolacja, zamknięcie kin, ograniczenia w przebywaniu w sklepach i galeriach handlowych zachęcały do pozostania w domu i częstszego niż zwykle konsumowania treści VOD zarówno na urządzeniach mobilnych jak i Smart TV - skomentowano w sprawozdaniu CDA.

W całym minionym półroczu przychody firmy z subskrypcji do CDA Premium zwiększyły się rok do roku z 17,56 do 27,08 mln zł, a z reklam - z 1,25 do 1,4 mln zł.

Na koniec czerwca mniej subskrybentów niż w połowie maja

Na koniec czerwca br. dostęp do CDA Premium miał dokładnie 280 775 aktywnych subskrybentów. Rok wcześniej było ich 90 385, a na koniec ub.r. - 231,7 tys.

Przy czym w połowie maja, po dwóch miesiącach od wprowadzenia największych obostrzeń związanych z koronawirusem, CDA podało, że liczba subskrybentów usługi Premium przekroczyła 300 tys.

Według badania Gemius/PBI w czerwcu br. CDA Premium odwiedziło 2,34 mln użytkowników, wykonując 20,01 mln odsłon. Większość nie na wykupionej subskrypcji, przegląda ofertę po kliknięciu w jej reklamę lub korzysta z darmowego okresu próbnego.

Rekordowe wpływy i zysk

W zeszłym kwartale CDA osiągnęło największe przychody w swojej historii, poprawiając wynik z pierwszego kwartału br. (13,27 mln zł).

Firma zanotowała też rekordowe 4,37 mln zł zysku netto, wobec 2,3 mln zł rok wcześniej i 3,68 mln zł w pierwszym kwartale br.

Z kolei kwartalne koszty operacyjne spółki poszły w górę z 7,51 do 10,18 mln zł. Zdecydowana większość to nakłady na usług obce (wzrosły z 6,99 do 9,39 mln zł), w których z kolei dominują prowizje na rzecz partnerów, głównie producentów i dystrybutorów filmowo-serialowych. W zeszłym kwartale te prowizje wyniosły 7,3 mln zł, o 38,4 proc. więcej niż rok wcześniej.

Kurs giełdowy 14 proc. w dół

CDA od wiosny ub.r. jest notowane na bocznym rynku warszawskiej giełdy. W piątek po publikacji sprawozdania z drugiego kwartału, cena akcji spółki zmalała o ok. 13,7 proc. przy obrotach wynoszących 1,03 mln zł.

W połowie marca br. kurs CDA skoczył z poziomu 13-14 zł do prawie 40 zł, potem ustabilizował się w przedziale ok. 25-35 zł. W czwartek na koniec sesji wynosił 37,30 zł, przy taki kursie kapitalizacja spółki to 380,1 mln zł.

Pod koniec marca CDA z zeszłorocznego zysku wypłaciło 7,11 mln zł dywidendy, po 70 groszy na akcję. 6,99 mln zł z tej kwoty otrzymali Łukasz Ćwiek i prezes spółki Jarosław Ćwiek, do których należy 98,5 proc. kapitału spółki.

Dołącz do dyskusji: CDA z rekordowymi wpływami i zyskiem w II kwartale, ma 280 tys. subskrybentów

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
rzenada
k r a d z i o n e tuczy. ALe może jednak nie tuczy. Kursik już leci w przepaść.
odpowiedź