Rekordowe wyniki CDA: 13,3 mln zł wpływów i 3,7 mln zł zysku, 93 proc. z subskrypcji do CDA Premium
W pierwszym kwartale br. spółka CDA osiągnęła rekordowe kwartalne wyniki finansowe: 13,27 mln zł przychodów sprzedażowych i 3,68 mln zł zysku netto. 12,39 mln zł przychodów zapewniła sprzedaż subskrypcji do CDA Premium.
W porównaniu z pierwszym kwartałem ub.r. przychody sprzedażowe CDA zwiększyły się o 50 proc. - z 8,87 do 13,27 mln zł. Wpływy ze sprzedaży abonamentów do CDA Premium wzrosły jeszcze bardziej - o 53 proc., z 8,09 do 12,39 mln zł.
W połowie kwietnia CDA podało, że z CDA Premium na koniec marca br. korzystało 266,3 tys. subskrybentów, o 14,9 proc. więcej niż na koniec ub.r. (231,7 tys.) i 43 proc. więcej niż przed rokiem.
CDA Premium zawiera ponad 7,6 tys. filmów i seriali. Miesięczny dostęp do sekcji kosztuje 19,90 zł, przez pierwsze dwa tygodnie można testować ją za darmo.
Już 93 proc. wpływów z CDA Premium, wzrost dzięki izolacji społecznej
W minionym kwartale sprzedaż subskrypcji do CDA Premium zapewniła już 93,38 proc. łącznych wpływów CDA, wobec 91,14 proc. rok wcześniej.
Przychody firmy z reklam w całym portalu CDA.pl wzrosły rok do roku z 553,5 do 628,6 tys. zł, a ich udział zmalał z 6,24 do 4,74 proc. Natomiast pozostałe wpływy przy wzroście z 233 do 250,7 tys. zanotowały spadek udziału z 2,63 do 1,89 proc.
W połowie kwietnia CDA w komunikacie giełdowym zaznaczyło, że w związku z pandemią koronawirusa obserwuje wzrost zainteresowania usługą CDA Premium, zwłaszcza w zakresie aplikacji na telewizory Smart TV i urządzenia mobilne. Firma podała, że aplikację CDA na telewizory i urządzenia mobilne do końca grudnia pobrano 4,3 mln razy, natomiast w minionym kwartale ta statystyka zwiększyła się o 1 mln.
Według badania Gemius/PBI w marcu br. CDA Premium zanotowało 3,03 mln odwiedzających i 30,81 mln odsłon, wobec 2,66 mln użytkowników i 30,24 mln odsłon rok wcześniej. Zdecydowana większość internautów nie kupowała subskrypcji, tylko trafiała do CDA Premium z darmowej części CDA.pl lub poprze reklamy.
Rekordowe wpływy i zysk CDA
W minionym kwartale CDA osiągnęło najwyższe w swojej historii przychody sprzedażowe i zysk netto. W czwartym kwartale ub.r. firma miała 12,35 mln zł wpływów i 3,25 mln zł zysku netto, w trzecim kwartale - 11,28 mln wpływów i 2,84 mln zł zysku netto, a w drugim kwartale - 10,4 mln zł wpływów i 2,3 mln zł zysku netto.
Wcześniej kwartalne przychody CDA nie przekraczały 10 mln zł, a zysk netto - 2 mln zł.
W pierwszym kwartale br. rentowność firmy poszła mocno w górę, ponieważ jej koszty operacyjne zwiększyły się dużo mniej od przychodów - o 11,5 proc., z 7,84 do 8,74 mln zł. Zdecydowana większość poszła na usługi obce (wzrost z 7,34 do 8,04 mln zł), z czego 6 mln zł (8 proc. więcej niż rok wcześniej) do prowizje dla dostawców treści, głównie seriali i filmów oferowanych w CDA Premium.
Kurs giełdowy CDA mocno w górę
Firma CDA od maja ub.r. jest notowana na rynku bocznym warszawskiej giełdy. Na początku br. za jej akcje płacono ok. 15 zł. W połowie marca, wraz z ogłoszeniem obostrzeń związanych z epidemią koronawirusa, kurs wystrzelił w ciągu kilku dni nawet do 40 zł. Tę zwyżkę wykorzystał dyrektor operacyjny spółki Łukasz Ćwiek, sprzedając jej akcje za prawie 400 tys. zł.
Potem nastąpił spadek do pułapu 25-30 zł. Natomiast w piątek, po ogłoszeniu wyników finansowych za pierwszy kwartał, akcje CDA drożały nawet o 20 proc., osiągając po godz. 12 cenę 33,72 zł. W piątek do godz. 12:30 obroty na akcjach spółki wynosiły 805 tys. zł.
Pod koniec marca CDA z zeszłorocznego zysku wypłaciło 7,11 mln zł dywidendy, po 70 groszy na akcję. 6,99 mln zł z tej kwoty otrzymali Łukasz Ćwiek i prezes spółki Jarosław Ćwiek, do których należy 98,5 proc. kapitału spółki.
Dołącz do dyskusji: Rekordowe wyniki CDA: 13,3 mln zł wpływów i 3,7 mln zł zysku, 93 proc. z subskrypcji do CDA Premium
Z raportu wynika że to są koszta serwerów oraz licencji dla dystrybutorów.