CD Projekt z najlepszymi wynikami od premiery „Wiedźmina 3”: 364 mln zł wpływów i 147 mln zł zysku netto
Producent gier wideo CD Projekt w minionym półroczu osiągnął wzrost przychodów sprzedażowych z 215,1 do 364 mln zł oraz zysku netto z 51,54 do 146,76 mln zł.
CD Projekt zanotował najlepsze pod względem finansowym pierwsze półrocze o 2015 roku, kiedy do sprzedaży trafiła jego hitowa gra „Wiedźmin 3: Dziki gon”. Wtedy w samym drugim kwartale firma zanotowała 487,11 mln zł przychodów sprzedażowych i 241,47 mln zł zysku netto.
Wzrost dzięki „Wiedźminowi 3”
W minionym półroczu przychody segmentu CD Projekt Red poszły w górę rok do roku ze 139,42 do 260,35 mln zł, a zysk netto - z 50,9 do 141,16 mln zł.
Natomiast sklep internetowy GOG.com zanotował wzrost przychodów z 81,11 do 109,79 mln zł oraz zysku netto z 643 tys. zł do 81,11 mln zł.
- Największy wpływ na wyniki Grupy Kapitałowej CD Projekt w pierwszym półroczu 2020 r. miała sprzedaż gry „Wiedźmin 3: Dziki Gon” wraz z dodatkami „Krew i Wino” oraz „Serca z Kamienia” - sprzedawanych zarówno osobno, jak i w zestawie w ramach edycji gry roku na platformach PC, Xbox One, PS4 oraz Nintendo Switch - podano w sprawozdaniu CD Projek.
Do renesansu popularności „Wiedźmina” przyczynił się serial Netflixa, który po premierze pod koniec grudnia ub.r. stał się hitem w wielu krajach.
Netflix zdecydował się już na realizację drugiego sezonu. Prace na planie ruszyły w lutym, w po przerwie spowodowanej epidemią wznowiono je w połowie sierpnia.
„Wiedźmin” podbija Azję
Przychody CD Projekt z własnych gier wzrosły ponaddwukrotnie - ze 109,77 do 237,66 mln zł, a wpływy z produkcji obcych - z 73,47 do 125,56 mln zł. Natomiast przychody określone jako pozostałe skurczyły się z 31,86 mln zł do 774 tys. zł
Wpływy z gier w wersji cyfrowej poszły w górę ze 173,03 do 304,31 mln zł, natomiast nowe zestawy fizyczne z grami sprawiły, że przychody z dystrybucji pudełkowej podskoczyły z 7,74 do 50,38 mln zł.
Pod względem geograficznym procentowo najmocniej w górę poszły przychody z Azji - z 9,21 do 44,99 mln zł, dzięki czemu ich udział w łącznych wpływach firmy zwiększyły się z 4,3 do 12,4 proc.
Przychody z Ameryki Północnej wzrosły ze 140,72 do 189,18 mln zł (ale ich udział zmalał z 65,4 do 52 proc.), a z Europy - z 52,16 do 108,56 mln zł.
CD Projekt szykuje grę i serial „Cyberpunk 2077”, będzie mobilna gra o wiedźminie
W br. CD Projekt dwukrotne przesunął premierę długo oczekiwanej gry „Cyberpunk 2077”. W połowie stycznia poinformował, że tytuł trafi do sprzedaży nie w połowie kwietnia, tylko 17 września, natomiast w połowie czerwca przełożył premierę na 19 listopada.
Pod koniec czerwca CD Projekt ogłosił, że wspólnie z Netflixem i japońskim studiem Trigger przygotuje serial anime Cyberpunk: Edgerunners” rozgrywający się w uniwersum gry wideo „Cyberpunk 2077”. Jednocześnie zaprezentowano jej nowy zwiastun.
W połowie sierpnia CD Projekt zakończył prowadzony od końcówki lipca skup akcji własnych. Za 214 mln zł przejął walory stanowiące 0,54 proc. jego kapitału.
Natomiast pod koniec sierpnia Spokko, spółka zależna CD Projekt, zapowiedziała grę mobilną „The Witcher: Monster Slayer” i pokazała jej zwiastun. W efekcie mocno wzrósł kurs giełdowy CD Projekt.
Dołącz do dyskusji: CD Projekt z najlepszymi wynikami od premiery „Wiedźmina 3”: 364 mln zł wpływów i 147 mln zł zysku netto
ch ro me web st or e, do da te k do pr ze gl ad ar ki um at ri x i wy la cz yc w n im ws zy st ki e zb ed ne el em en ty a ob ci az e ni e p ro ce so ra i r am mo c no si e zm ni ej sz y.
wy la cz sa mo st ar tu ja ce wi de o do da tk ie m di sa bl e ht ml 5 au to pl ay.
my - mo bi le . pl
wi tr yn a dl a pr e - pa id ow co w. ra nk in gi op er at or ow of e rt na ka rt e, pa ki et ow in te rn et ow y ch.
De ri ck