SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Broker regionalnych stacji Polskiego Radia bez 14 proc. przychodów

Spółka Audytorium 17, odpowiadająca za sprzedaż oferty reklamowej 17 regionalnych rozgłośni publicznych, w ub.r. zanotowała spadek przychodów o 14,2 proc. do 8,1 mln zł, a jej zysk netto zmalał z 286,7 do 107,7 tys. zł.

Na zeszłoroczne przychody Audytorium 17 złożyło się 8,07 mln zł ze sprzedaży krajowej reklam i 32,5 tys. zł ze sprzedaży badań słuchalności. W 2021 roku spółka osiągnęła 8,95 mln zł z reklam i 390,9 tys. zł z badań słuchalności.

W sprawozdaniu podkreśliła, że w ub.r. jej sukcesem było „zwiększenie portfolio klientów oraz pozyskanie z trudnego rynku reklamowego”. Rynek był trudny z powody sytuacji makroekonomicznego. - Wojna na Ukrainie, a szczególnie pogłębiająca się inflacja i sytuacja niepewności gospodarczej, spowodowała obcięcie budżetów przeznaczonych na reklamę i w efekcie zmniejszenie przychodów spółki z podstawowej działalności - sprzedaży czasu reklamowego - opisano.

- Drugim czynnikiem, który wpłynął na zmniejszenie przychodów był brak dostępności niezbędnego do tworzenia oferty handlowej i sprzedaży produktu, narzędzia analitycznego badań słuchalności stacji radiowych w Polsce - dodano.

Firma w ramach obsługi 17 regionalnych rozgłośni publicznych zleciła w ub.r. 573 zlecenia kampanii reklamowych obejmujące 142,8 tys. emisji spotów.

Jej działalność operacyjna kosztowała 8,01 mln zł, co wobec 9,11 mln zł rok wcześniej oznacza spadek o 12,2 proc. Wydatki na usługi obce zmalały z 8,19 do 6,94 mln zł, natomiast nakłady na wynagrodzenia wzrosły z 771,7 do 884,2 tys. zł

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Zysk operacyjny Audytorium 17 poszedł w dół z 349,2 do 109,8 tys. zł, a zysk netto - z 286,7 do 107,7 tys. zł.

Jak będzie w br.? - Bezpośrednim warunkiem zwiększenia przychodów ze sprzedaży, a nawet utrzymania ich na poziomie roku 2022 jest pilne pozyskanie narzędzia do analizy słuchalności stacji radiowych i obliczania kosztów oraz efektywności kampanii reklamowych na antenach rozgłośni regionalnych Polskiego Radia - stwierdziła firma w sprawozdaniu.

Każda z 17 regionalnych rozgłośni Polskiego Radia ma po 5,88 proc. udziałów Audytorium 17.

W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2022, a poprzedni - 2021
obr

Dołącz do dyskusji: Broker regionalnych stacji Polskiego Radia bez 14 proc. przychodów

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ads
rynek urósł, więc wydatki wzrosły. Bzdura z ad1. Ad2 - na własne życzenie nie mają badania, fakt - obarczonego bledami - ale jedynego i z ktorego korzysta rynek
odpowiedź
User
fgh
Radiofonia to będzie pierwsze medium w którym ludzi zastąpi sztuczna inteligencja w celu optymalizacji kosztów.
odpowiedź
User
asdre
Spadek wpływów z reklam to efekt tępej propagandy w oddziałach polskiego radia. Tego nie da się słuchać.
odpowiedź