Brazylia, Rosja, Indie i Chiny napędzają wzrost na globalnym rynku reklamy
Na większości największych rynków w tym roku zwiększą się nakłady na reklamę. Największe wzrosty przewidywane są dla krajów BRIC (Brazylia, Rosja, Indie, Chiny).
W zeszłym roku globalne nakłady na reklamę wzrosły o 3,6 proc., a w roku bieżącym mają zwiększyć się o 4,5 proc. - prognozuje organizacja Warc w swoim najnowszym raporcie, który obejmuje dwanaście państw (Australia, Brazylia, Kanada, Chiny, Francja, Niemcy, Indie, Włochy, Japonia, Rosja, Wielka Brytania, USA) i siedem rodzajów mediów (prasa codzienna, czasopisma, telewizja, radio, kino, out of home, internet).
Najwyższe wskaźniki mają zostać odnotowane w krajach BRIC - kolejno w Rosji (+16,5 proc.), Indiach (+14 proc.), Chinach (+11,5 proc.) i Brazylii (+8,5 proc.).
Jedynym krajem, dla którego przewidywany jest spadek nakładów na reklamę - o 0,8 proc. - są Włochy.
Z kolei we Francji i Niemczech wydatki reklamowe mają zwiększyć się o około 1 proc., w Japonii o 2,5 proc., w USA o 4,1 proc., w Wielkiej Brytanii o 4,2 proc., a w Kanadzie o 5,1 proc.
Dołącz do dyskusji: Brazylia, Rosja, Indie i Chiny napędzają wzrost na globalnym rynku reklamy