SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Branża o nowej prezes Polskiego Radia: profesjonalistka, ale musi nauczyć się radia

Barbarze Stanisławczyk, która od piątku jest prezesem Polskiego Radia, brakuje doświadczenia radiowego, ale jest profesjonalistką i doświadczoną dziennikarką. Radia będzie musiała się zatem nauczyć - komentują przedstawiciele branży radiowej i dziennikarze.

Barbara Stanisławczyk-ŻyłaBarbara Stanisławczyk-Żyła

Stanisławczyk została powołana na stanowisko prezesa Polskiego Radia w piątek rano przez ministra skarbu państwa Dawida Jackiewicza. Zastąpiła Andrzeja Siezieniewskiego, który kierował rozgłośnią od 2011 roku. Wraz z nią do zarządu publicznej rozgłośni weszli też Jerzy Kłosiński i Maciej Palade.

Barbara Stanisławczyk jest pierwszą kobietą w historii, która kieruje publicznym radiem. - Gwarantuje rzetelne, obiektywne sprawowanie tej funkcji. Jest doświadczonym publicystą, dziennikarzem. To osoba, która ma doświadczenie managerskie - powiedział dziennikarzom w piątek Dawid Jackiewicz.

Nowa prezes PR jest dziennikarką i pisarką, ostatnio współpracowała z tygodnikiem „W Sieci”. W latach 2006 - 2010 była redaktor naczelną miesięcznika „Sukces”. W 2009 roku po tym jak miesięcznik ten kupił Grzegorz Hajdarowicz została dyrektorem wydawniczym Wydawnictwa Przekrój, do którego włączono „Sukces”. W przeszłości związana była z takimi magazynami jak „Po prostu”, „Tygodnik Solidarność”, „Kobieta i Życie”, „Pani”, „Twój Styl”. Napisała kilka książek - najnowsze dwie to: „Kto to się boi prawdy? Walka z cywilizacją chrześcijańską w Polsce” i „Ostatni krzyk. Od Katynia do Smoleńska historie dramatów i miłości”.

- Nie znam Barbary Stanisławczyk, choć jej nazwisko obiło mi się o uszy - mówi Wirtualnemedia.pl prof. Stanisław Jędrzejewski, medioznawca, były szef rady nadzorczej Polskiego Radia. Zwraca on uwagę, że nigdy nie pracowała w rozgłośni radiowej. - Będzie musiała się zatem radia nauczyć, a w szczególności Polskiego Radia. To dość specyficzna instytucja, obrosła tradycją i historią - podkreśla Jędrzejewski.

Zdaniem Jędrzejewskiego, największe zmiany nowa prezes wprowadzi w Jedynce, w której pojawi się np. dużo słuchowisk historycznych. - Wentylem może pozostać Trójka - podkreśla Jędrzejewski. Jego zdaniem nowa prezes stanie przed dylematem co dalej z rozpoczętą przez poprzedni zarząd cyfryzacją emisji. - Pamiętam jak Krzysztof Czabański krytykował tę strategię - mówi Jędrzejewski. Będzie musiała zdecydować też o przyszłości kierowanej dla młodzieży Czwórki.

- Barbarę Stanisławczyk uważam za profesjonalistkę, osobę o wyważonych poglądach - mówi Bogusław Chrabota, redaktor naczelny „Rzeczpospolitej”. - Lepiej byłoby, gdyby na czele Polskiego Radia stała osoba z doświadczeniem w zarządzaniu. Jeśli się go nie ma to trzeba je zdobyć, otoczyć ekspertami - podkreśla.

Jego zdaniem nominacja dla Stanisławczyk to próba zapanowania nad linią programów informacyjnych Polskiego Radia. - Będzie to wymagało wiele krwi i nerwów ze strony zespołu, ale nie jest to zbyt skomplikowane zadanie - mówi Chrabota.
 

Kompetencje nowej prezes pochwalił na Twitterze Igor Janke, partner w firmie Bridge, były dziennikarz „Rzeczpospolitej”.

- Barbara Stanisławczyk jako szefowa Radia to świetny pomysł. Bardzo doświadczona dziennikarka. Na pewno nie jest oficerem politycznym - napisał Janke.

Nowej szefowej publicznej rozgłośni nie zna Kazimierz Gródek, prezes Grupy RMF FM. - Ale zanim zostałem prezesem RMF FM, a później Grupy RMF nigdy wcześniej nie pełniłem żadnych funkcji w  zarządzie mediów elektronicznych. Pani Stanisławczyk  ma wieloletnie doświadczenie dziennikarskie, pełniła w mediach funkcje menedżerskie. Wydaje mi się więc, że nie ma powodu zakładać, że sobie nie poradzi - mówi nam Kazimierz Gródek, prezes Grupy RMF FM.

Andrzej Matuszyński, prezes Eurozetu i Leszek Kozioł, prezes Radia Eska, nie skomentowali nominacji Stanisławczyk.

Barbara Stanisławczyk w piątek nie chciała jeszcze mówić, jakie dokładny ma plany wobec spółki. - Moim celem jest naprawa radia - powiedziała tylko w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl.

Popołudniu zdymisjonowała jednak dyrektora radiowej Jedynki Kamila Dąbrowę, na którego polecenie co godzinę PR1 grało na zmianę hymny Polski i Unii Europejskiej, co było protestem przeciw tzw. małej nowelizacji ustawy medialnej, zmieniającej władze mediów publicznych. W piątek o godz. 16.00 „Mazurek Dąbrowskiego” na antenie stacji już się nie pojawił.

Ponadto nowy zarząd spółki odwołał w piątek dyrektora Polskiego Radia dla Zagranicy Juliusza Maliszewskiego i dyrektor Agencji Promocji Violettę Suchecką. Zarząd przyjął też rezygnacje dyrektor Trójki Magdaleny Jethon i dyrektora Informacyjnej Agencji Radiowej Mariusza Borkowskiego, którzy złożyli dymisje jeszcze na ręce poprzednich władz Polskiego Radia.

Dołącz do dyskusji: Branża o nowej prezes Polskiego Radia: profesjonalistka, ale musi nauczyć się radia

28 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
rh minus
Naprawdę nie dało się znaleźć kogoś, kto zna choć trochę i rozumie radio?
odpowiedź
User
widz555
Zero doświadczenia branżowego i zero doświadczenia menedżerskiego - oto idealny kandydat na prezesa spółki (póki co). Ale jeśli Orlenem rządzi aparatczyk to PR to pikuś.
odpowiedź
User
Radio polskie dla wszystkich Polaków a nie tylko dla KOD-u !!!
Doświadczony menedżer dla PO to popierany przez Gazetę Wyborczą i Newsweek.
odpowiedź