Brand24 wyszedł na plus. Wpływy 12 proc. w górę, średnio 330 zł od klienta
W pierwszej połowie br. zajmująca się monitoringiem internetu firma Brand24 osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 12,2 proc. do 7,35 mln zł i wyniku netto z 575 tys. zł straty do 157 tys. zł zysku. Każdy klient spółki płaci średnio 330 zł, już 63 proc. jest z zagranicy.
W samym drugim kwartale br. wpływy Brand24 wzrosły z 3,32 do 3,81 mln zł, zysk EBITDA - z 593 do 848 tys. zł, a wynik netto - ze 147 tys. zł straty do 122 tys. zł zysku.
Półroczny zysk EBITDA poszedł w górę z 854 tys. zł do 1,52 mln zł, wynik operacyjny - z 407 tys. zł straty do 418 tys. zł zysku, a wynik netto - z 575 tys. zł straty do 157 tys. zł zysku.
63 proc. klientów Brand24 z zagranicy
Na koniec czerwca br. z usług firmy korzystało 3 737 aktywnych klientów, o 127 więcej niż na koniec marca br. 63 proc. było z zagranicy (z ponad 120 krajów, m.in. z USA, Wielkiej Brytanii, Polski, Indonezji, Włoch, Bułgarii, Kanady, Singapuru, Emiratów Arabskich oraz Australii), spółka zakłada, że ich udział będzie dalej rósł.
Średni przychód od klienta (ARPU) w drugim kwartale br. wyniósł 330 zł po nieznacznym wzroście, a wskaźnik MRR (łącznie miesięczne wpływy za abonamenty opłacane cyklicznie) na koniec czerwca sięgnął 1,23 mln zł.
- Wzrost ARPU i MRR to przede wszystkim efekt rosnącej sprzedaży zagranicznej, ale również pierwszych z wielu planowanych zmian w naszych cenach (zwyżkach cen) - wyjaśnia Michał Sadowski, współtwórca i prezes Brand24.
- W pierwszych dwóch kwartałach 2021 działo się naprawdę dużo. Uruchomiliśmy nową usługę Custom Reports, mobilną wersję panelu Brand24, nowe metryki pomagające w ocenie efektów działań marketingowych i PR. Do tego systematycznie pracujemy nad ulepszaniem konwersji z kont testowych na płatnych klientów. Udało się znacząco podnieść konwersję, co cieszy szczególnie przy znacznie niższych niż jeszcze przed rokiem kosztach akwizycji - wylicza.
Brand24 z dotacją algorytmy AI
W maju br. Brand24 uzyskał 3,8 mln zł dotacji z funduszy unijnych na zastosowanie algorytmów AI (sztucznej inteligencji) do optymalizacji istniejących i opracowania nowych produktów.
- Automatyzacja procesów w naszym przypadku to naturalna droga do poprawy efektywności biznesu i zwiększenia jego skalowalności. Udostępnimy klientom więcej skutecznych i precyzyjnych narzędzi do syntezy danych, za które będziemy mogli pobierać dodatkowe wynagrodzenie na dużo lepszych parametrach rentowności, niż w przypadku monitoringu - zapowiada Piotr Wierzejewski, członek zarządu i dyrektor technologiczny Brand24.
W pierwszej połowie maja firma przeniosła się na warszawskiej giełdzie z rynku bocznego na główny.
- Cieszymy się z obecności Brand24 na głównym parkiecie. Czeka nas jednak jeszcze sporo pracy, aby wejść ekstraklasy światowych biznesów SaaS. Szczęśliwie, motywacji nie brakuje zarówno nam, jak i załodze. Mamy pomysł, jak powiększać dynamicznie portfolio klientów Brand24 przy jednoczesnym wprowadzaniu do sprzedaży nowych produktów premium - podkreśla Michał Sadowski
W czwartek na koniec sesji przy kursie 24,50 zł kapitalizacja Brand24 wynosiła 52,9 mln zł. Spółka jest notowana na giełdzie od stycznia 2018 roku.
Dołącz do dyskusji: Brand24 wyszedł na plus. Wpływy 12 proc. w górę, średnio 330 zł od klienta