BMW, Google i Daimler firmami z najlepszym wizerunkiem (Top 100)
Najnowszy ranking Global RepTrak 100 wyłonił najbardziej cenione firmy na świecie w 2015 r. BMW zdetronizowało Google i Walt Disney Company. - Reputacja firm stabilizuje się po kryzysie, marki odbudowują zaufanie i szacunek klientów - podkreśla Jamie Bedard, szef Reputation Institute.
Ranking Global RepTrak 100 jest opracowywany przez Reputation Institute na podstawie takich czynników jak zdolność firmy do innowacji, zarządzanie i aktywność na rzecz społeczeństwa. Zestawienie powstaje po zebraniu ponad 60 tys. opinii klientów z 50 krajów na temat wytypowanych firm. Na tej bazie tworzona jest lista 100 najbardziej cenionych marek na świecie. Badanie będące podstawą najnowszego rankingu zostało przeprowadzone w I kwartale br.
Według Global RepTrak 100 2015 firmami o najwyższej renomie są obecnie BMW, Google oraz Daimler. W pierwszej dziesiątce znalazły się też między innymi Rolex, Lego, Walt Disney Company, Apple, Sony i Intel. O sukcesie i awansie w rankingu może mówić BMW, które w 2014 r. zajmowało w zestawieniu trzecie miejsce, a obecnie wyprzedziło Google i Walt Disney Company. Z kolei ta ostatnia firma spadła na szóstą pozycję.
Ranking Reputation Institute obejmuje w sumie 100 pozycji. Na ostatnich miejscach zestawienia znalazły się w br. firmy GlaxoSmithKline, Bristol-Myers Squibb oraz Anheuser-Busch InBev. Na liście nie ma żadnej firmy z Polski.
- Po kilku słabszych latach związanych z globalnym kryzysem finansowym reputacja firm powoli się stabilizuje, marki odbudowują zaufanie i szacunek klientów - podkreśla w komentarzu do wyników Jamie Bedard, szef Reputation Institute. - Obecnie firmy z najlepszą reputacją są nastawione nie tylko na oferowane przez siebie produkty lub usługi, ale także na społeczną odpowiedzialność, która jest bardziej w cenie niż kiedykolwiek - podsumowuje Jamie Bedard.
Oprócz zestawienia sporządzanego przez Reputation Institute na świecie funkcjonują także inne rankingi najcenniejszych i najmocniejszych firm oraz marek. Według listy Interbrand w ub. r. najcenniejszymi markami były Apple, Google i Coca-Cola (więcej informacji tutaj). Natomiast w zestawieniu Brand Finance Global 500 opublikowanym w lutym br. najbardziej wartościowe firmy świata to Apple, Samsung i Google (zobacz szczegóły).
Dołącz do dyskusji: BMW, Google i Daimler firmami z najlepszym wizerunkiem (Top 100)