SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Blokowanie reklam istotnym zagrożeniem dla większości e-wydawców, content marketing największą szansą na rozwój

Zdaniem 65 proc. wydawców internetowych stosowanie adblockerów jest obecnie największym zagrożeniem dla branży. Najpoważniejszą szansą na zwiększenie przychodów będą zaś content marketing oraz dalszy rozwój platform mobilnych - wynika z raportu Association of Online Publishers (AOP).

Według opublikowanych przez AOP badań zdaniem wydawców najbardziej istotne zagrożenia dla dalszego rozwoju branży to obecnie rosnąca popularność aplikacji do blokowania reklam (wymienia ją 65 proc. respondentów), a w następnej kolejności w równym stopniu oszustwa związane z reklamami oraz tworzenie przez marki i agencje reklamowe własnych treści - na oba z tych zagrożeń wskazało po 35 proc. badanych firm. Te trzy wyzwania pojawiły się po raz pierwszy od 2006 r., gdy rozpoczęto publikowanie raportu „Content and Trends Census”.

To jednak nie koniec listy czynników, których obawiają się wydawcy. 58 proc. wymienia także swoich rynkowych konkurentów, 27 proc. bezpośrednio wskazuje zaś Google, a 19 proc. - na Apple.

Mimo to wydawcy są nadal nastawieni optymistycznie wobec rynku cyfrowego. 85 proc. jako najbardziej obiecującą szansę na dalszy rozwój przychodów reklamowych wymienia content marketing, a 81 proc. widzi przyszłość w dalszym rozwijaniu platform mobilnych. Dla równej ilości wydawców (77 proc.) nowe możliwości przynoszą mobilne aplikacje, serwis YouTube oraz platformy społecznościowe.

42 proc. badanych przez AOP wydawców widzi metodę na zwiększenie przychodów z reklam w rosnącej liczbie czytelników odwiedzających ich serwisy, natomiast dla 27 proc. respondentów ważnym sposobem przyciągnięcia reklamodawców jest większe zaangażowanie odbiorców w publikowane treści.

12 proc. wydawców biorących udział w badaniu przyznaje, że obecnie ponad 10 proc. ich przychodów reklamowych pochodzi z segmentu wideo. Choć 54 proc. respondentów przyznaje, że obszar treści wideo jest obiecujący i tworzy spore możliwości, to jednak 29 proc. badanych potwierdza, że wideo wciąż nie jest dla nich głównym priorytetem wśród publikowanych treści. Równy odsetek (po 25 proc.) wydawców uważa, że publikowanie wideo jest wciąż zbyt wymagające technicznie, a proces sprzedawania tego typu formatów trudny.

Platformy społecznościowe najczęściej wykorzystywane przez wydawców do dystrybucji i promocji ich treści to Facebook i Twitter - wymienia je 97 proc. badanych. W ostatnim roku wykorzystanie w tych celach Facebooka wzrosło o 52 proc., natomiast w wypadku Twittera zanotowano wzrost na poziomie 14 proc. Nową platformą, wymienianą przez 24 proc. wydawców jest z kolei aplikacja WhatsApp, którą w najbliższym czasie zamierza w większym stopniu wykorzystywać do promocji 17 proc. respondentów.

Badania do raportu „Content and Trends Census 2015” wykonano w okresie od czerwca do sierpnia br. wśród 33 wydawnictw będących członkami Association of Online Publishers. Są wśród nich m.in. Bauer Media Group, Hearst, Conde Nast, Trinity Mirror i Time Inc.

Dołącz do dyskusji: Blokowanie reklam istotnym zagrożeniem dla większości e-wydawców, content marketing największą szansą na rozwój

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pavv
Teraz zauważyli, że ich teorie o miliardach odsłon za które reklamodawcy płacą setki milionów to jeden wielki kit i fotomontaż?
0 0
odpowiedź
User
Janusz
Tak mi się wydaję, że marketing już dawno nie taki!
0 0
odpowiedź
User
ani grosza
I bardzo dobrze, że są adblokery, bo to nie jest żaden marketing jak na kompie próbuje się włączyć niechciana treść i to jeszcze z dźwiękiem na cały regulator.
0 0
odpowiedź