Biedronka rozda kilkanaście tysięcy bonów. UOKiK uznał, że naruszyła zbiorowe interesy klientów
W następstwie realizacji decyzji prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Jeronimo Martins Polska rozda 35 tysięcy bonów zakupowych klientom sieci Biedronka. Urząd stwierdził, że portugalski detalista naruszył zbiorowe interesy polskich konsumentów, nie podając dokładnych informacji na temat zwrotu towarów.
Sprawa dotyczy przekazywania klientom Biedronki przez pracowników informacji, że w przypadku zgłoszenia wady towaru z tytułu rękojmi możliwa jest jego naprawa, wymiana lub dokonanie zwrotu gotówki. To mogło wprowadzać konsumentów w błąd. Ponadto wadliwe były formularze do zgłaszania reklamacji, a pracownicy nie potwierdzali przyjęcia reklamacji. Zbiorowe interesy konsumentów naruszało też uniemożliwianie złożenia reklamacji w formie pisemnej i brak stosownej informacji o procedurze przyjęcia reklamacji.
Bony Biedronki za quiz
Właściciela Biedronki zobowiązano do przeprowadzenia interaktywnego quizu składającego się z 10-12 pytań o tematyce związanej z polubownym rozwiązywaniem sporów z konsumentami. Pierwsze 35 tysięcy osób, które udzieli odpowiedzi na wszystkie pytania, niezależnie od wyniku, otrzyma od Jeronimo Martins Polska voucher rabatowy o wartości 10 zł do wykorzystania w Biedronce.
Decyzję wydano 31 grudnia 2018 roku.
Ponadto, sieć zobowiązano do wprowadzenia stosownych zmian w regulaminie zakupów oraz poprawy formularzy reklamacyjnych.
Na koniec 2018 roku Biedronka miała w Polsce 2900 sklepów.
Dołącz do dyskusji: Biedronka rozda kilkanaście tysięcy bonów. UOKiK uznał, że naruszyła zbiorowe interesy klientów