Berg Insight: w 2011 r. sprzedano 33 mln PND
Globalna sprzedaż urządzeń PND (Personal Navigation Device) zmalała w 2011 roku do około 33 milionów sztuk.
Tak wynika z danych firmy analitycznej Berg Insight, która odnotowuje, że na rynkach rozwiniętych, gdzie penetracja PND już jest wysoka, urządzenia te dodatkowo tracą ze względu na rosnącą konkurencję ze strony smartfonów i tanich systemów nawigacji wbudowanych w deskę rozdzielczą samochodu.
Co prawda sprzedaż PND ma rosnąć m.in. w Brazylii, Chinach, Indiach i Rosji, ale nie zrekompensuje to spadków w Europie i Ameryce Północnej. W efekcie globalna sprzedaż PND spadnie w 2016 roku do około 23 milionów sztuk.
Berg Insight szacuje jednocześnie, że w ubiegłym roku globalna liczba subskrybentów aplikacji i usług "turn-by-turn" dostępnych w telefonach komórkowych wzrosła dwukrotnie, do 130 milionów. Do roku 2016 liczba takich użytkowników ma rosnąć rocznie średnio o 21,9 proc. i osiągnąć wówczas poziom 340 milionów.
Dołącz do dyskusji: Berg Insight: w 2011 r. sprzedano 33 mln PND