BBC wyda 34 miliony funtów na programy dla dzieci jako alternatywę dla YouTube’a i Netflixa
BBC zapowiada, że w ciągu najbliższych 3 lat przeznaczy 34 miliony funtów na produkcję programów online przeznaczone dla dzieci. Brytyjski nadawca chce w ten sposób stworzyć programową alternatywę dla takich platform jak Netflix czy YouTube, na których według badań najmłodsi spędzają coraz więcej czasu.
O swoich planach dotyczących dziecięcego repertuaru BBC poinformowało na swojej stronie internetowej.
Według zapowiedzi brytyjski państwowy nadawca w ciągu najbliższych 3 lat zamierza wyprodukować i nadać szereg filmów oraz programów rozrywkowych i edukacyjnych skierowanych do dzieci. W planach są nie tylko programy typowo telewizyjne, ale także nowe formy rozrywki – aplikacje, vlogi itp. rozszerzenia zwiększające interaktywność rozrywki.
- To odpowiedź na to, jak dzieci konsumują rozrywkę - stwierdził dyrektor generalny BBC Tony Hall.
Dodał on również, że inwestowanie w brytyjskie programy jest bardzo ważne, jeżeli nie chce się, by o kształcie kultury decydowały amerykańskie korporacje z Hollywood.
Przewidywane produkcje mają być nadawane przede wszystkim online na stronach dla dzieci prowadzonych przez BBC. Stacja na te produkcje zamierza przeznaczyć łączną kwotę 34 mln funtów. Budżet „dziecięcy” w latach 2019-20 ma wzrosnąć z obecnych 110 mln funtów do 121,4 milionów. Za te pieniądze mają powstać zarówno własne propozycje BBC, jak i treści pochodzące od zewnętrznych producentów.
BBC wyjaśnia, że planowane audycje i filmy mają stać się alternatywą dla najmłodszych brytyjskich widzów, którzy według sondaży spędzają coraz więcej czasu w internetowych serwisach typu YouTube oraz Netflix.
Dołącz do dyskusji: BBC wyda 34 miliony funtów na programy dla dzieci jako alternatywę dla YouTube’a i Netflixa