Badanie Megapanel PBI/Gemius zostanie zmodyfikowane
W drugim kwartale br. rozpocznie się wprowadzanie zmian w metodologii badania Megapanel PBI/Gemius. Modyfikacje pozwolą na dostosowanie formuły badania do potrzeb rynku.
W dniach od 27 lutego do 1 marca 2009 roku odbyło się spotkanie dotyczące metodologii, w którym na zaproszenie PBI i Gemiusa wzięło udział ponad 20 specjalistów. W wyniku obrad zostały podjęte kluczowe decyzje odnośnie przyszłości badania.
Modyfikacje będą wprowadzone dwutorowo. Pierwszy obszar zagadnień dotyczy zmian w prezentacji wyników badania, które pojawią się w drugim kwartale 2009. Chodzi tu o dostarczanie bezpośrednich danych emisyjnych na potrzeby planowania kampanii reklamowych.
Zmiany w tym zakresie obejmują: dodatkową publikację danych cookie dla poszczególnych witryn i serwisów internetowych (będzie ona dotyczyć liczby plików cookie zarówno z Polski jak i zagranicy), publikowanie wyników według dwóch porządków: właścicieli witryn i nazw domen oraz stworzenie prostych reguł przyporządkowania serwisów do kategorii tematycznych oraz zasad wyodrębniania nowych.
Drugi obszar, wymagający znacznych nakładów finansowych oraz przygotowania metodologicznego, obejmuje prace nad poprawą reprezentatywności panelu poprzez przeprowadzenie precyzyjnego badania strukturalnego. Uzyskana w wyniku badania wiedza o użytkownikach internetu pozwoli na poprawienie jakości danych. Efektów prac nad wdrożeniem drugiego obszaru zmian należy oczekiwać w drugiej połowie br.
Właściciele uzgodnili również plan wzbogacenia badania o nowe narzędzia i sposoby pomiaru, jak streaming czy mobile.
Badanie Megapanel PBI/Gemius powstało w 2005 roku i jest obecnie standardem pomiaru oglądalności witryn internetowych w Polsce.
Dołącz do dyskusji: Badanie Megapanel PBI/Gemius zostanie zmodyfikowane