Axel Springer ze wzrostem zysku o 47 proc., dwie trzecie wpływów z internetu
W 2016 roku koncern Axel Springer zanotował wzrost przychodów na poziomie 4,7 procent i zysk wyższy o ponad 47 procent. Za dobre wyniki odpowiada głównie działalność wydawcy w segmencie cyfrowym, który odpowiada za ponad 67 procent przychodów.
W komunikacie Axel Springer podaje, że w ub.r. segment cyfrowy wydawnictwa przyniósł 84,8 proc. przychodów reklamowych oraz był odpowiedzialny za 72,5 proc. zysków koncernu. W sumie przychody z obszaru digital wzrosły rok do roku o 10,7 proc.
W raportowanym okresie przychody Axel Springer osiągnęły poziom 3,29 mld euro i były większe o 4,1 proc. rok do roku. Firma zanotowała też znaczący wzrost (o 47,7 proc.) po stronie zysków, które zamknęły się kwotą 450 mln euro. W ub.r. zatrudnienie w Axel Springer zwiększyło się z 15 do ponad 15,3 tys. osób.
W raporcie koncern prognozuje, że w br. przychody będą nadal rosnąć w jednocyfrowym tempie, zaś zyski także zwiększą się o wysoki jednocyfrowy procent. Źródłem korzystnych wyników finansowych w br. mają być coraz wyższe wpływy z płatnego dostępu do treści w serwisach internetowych i rosnące przychody reklamowe. Koncern przewiduje, że przychody z segmentu cyfrowego będą w dalszym ciągu rekompensowały spadki sprzedaży oraz przychodów reklamowych w segmencie wydawnictw drukowanych.
W Polsce firma Ringier Axel Springer Media, w której Axel Springer ma nieco poniżej 50 proc. udziałów, wydaje wiele tytułów prasowych (m.in. „Fakt”, „Newsweek”, „Przegląd Sportowy”, „Komputer Świat”, „Forbes” i „Auto Świat”) oraz serwisów internetowych (m.in. Onet.pl), jej polska spółka ma też 49 proc. udziałów w firmie Infor Biznes wydającej m.in. „Dziennik Gazetę Prawną”.
Dołącz do dyskusji: Axel Springer ze wzrostem zysku o 47 proc., dwie trzecie wpływów z internetu