Axel Springer łączy redakcje 'Dziennika' i Dziennika.pl
Axel Springer Polska zdecydował o połączeniu redakcji gazety "Dziennik" i serwisu Dziennik.pl w jeden wspólny newsroom. Zmiany wiążą się m.in. z odejściem redaktora naczelnego portalu i utworzeniem stanowiska jego wydawcy, które objęła Marta Bratkowska.
W komunikacie wydawnictwa poinformowano, że dzięki połączeniu redakcji w jeden newsroom "realizowany jest następny etap internetowej strategii rozwoju firmy, polegającej na konsekwentnej rozbudowie obecności treści informacyjnych w internecie oraz na rozwoju organizacyjnym wydawnictwa".
- Integracja redakcji "Dziennika i Dziennika.pl ma na celu przede wszystkim pełne wykorzystanie synergii pomiędzy medium drukowanym a internetowym. Szczególnie widoczne będzie to w obszarze newsroomu, w którym powstają najważniejsze informacje dnia - tłumaczy nam Michał Fijoł, rzecznik prasowy Axel Springer Polska.
Wydawnictwo nie informuje, ile osób łącznie pracować będzie w połączonej redakcji. Nie wiadomo także, kiedy proces łączenia newsroomów się zakończy. - Integracja obu zespołów redakcyjnych będzie rozłożona w czasie, jednak zależy nam na tym, aby proces został zrealizowany możliwie najszybciej - mówi tylko Fijoł.
W ramach zmian nastąpiły roszady personalne. Piotr Bugajski przestał pracować na stanowisku redaktora naczelnego Dziennika.pl i ponownie został wicenaczelnym "Faktu". Stanowisko redaktora naczelnego portalu nie zostało jednak zlikwidowane, ale na razie redakcją serwisu kierować będzie Marta Bratkowska, która objęła stanowisko wydawcy Dziennika.pl. Bratkowska w przeszłości pracowała w "Dzienniku" jako dyrektor ds. strategii i rozwoju tytułu oraz zastępca redaktora naczelnego. Ostatnio związana była z RMF FM, gdzie była szefem informacji.
Dziennik.pl istnieje od listopada 2006 roku. Z danych wydawcy wynika, że serwis odwiedza obecnie prawie milion użytkowników. Średnia sprzedaż ogółem "Dziennika" w lipcu br. wyniosła 88 812 egz. (dane ZKDP).
Wiosną tego toku połączenia redakcji dzienników z redakcjami portali internetowych dokonały wydawnictwa Bonnier Bussines Polska (stworzyło wspólny newsroom dla "Pulsu Biznesu" i Pb.pl) oraz Infor PL SA (połączyło zespoły dziennika "Gazeta Prawna" i serwisu GazetaPrawna.pl).
Dołącz do dyskusji: Axel Springer łączy redakcje 'Dziennika' i Dziennika.pl