SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

“Angora” i “Wprost” zyskały, “Tele Tydzień” liderem

“Angora” i “Wprost” to jedyne tygodniki, które zanotowały wzrosty czytelnictwa w czołowej dziesiątce tytułów. Liderem czytelnictwa wśród tygodników jest bez zmian “Tele Tydzień”, zaś wśród dwutygodników “Pani Domu” wyprzedziła “Przyjaciółkę”.

Jak pokazują wyniki badania PBC General opracowane przez Wirtualnemedia.pl., w II półroczu br. po “Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) sięgało 31,71 proc. czytelników, co oznacza jednak spadek względem analogicznego okresu ub.r. o 2,59 pkt. proc.

Na drugim miejscu znalazło się “Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), które czytane jest przez 18,45 proc. respondentów (spadek o 0,57 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow. Na podium znalazła się także poradnikowa “Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 14,58 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 14,89 proc. czytelników.

Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami “Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 11,84 proc. pytanych, co dało pismu wzrost o 0,21 pkt. proc.

Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje “Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięga 8,84 proc. czytelników, mniej o 0,01 pkt. proc. niż rok wcześniej. Daje mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.

Kolejny wśród tygodników opinii jest “Wprost” (AWR Wprost), którego wskaźnik czytelnictwa zanotował wzrost z 6,36 proc. do 6,63 proc. Dało mu to awans z pozycji 9. na miejsce 7. i pozwoliło wyprzedzić “Politykę” (“Polityka” Spółdzielnia Pracy) - jej poziom czytelnictwa spadł bowiem z 7,15 proc. do 6,39 proc.

Wirtualnemedia.pl lipiec-grudzień
PBC 2011 2010
Tytuł Procent respondentów
Tele Tydzień 31,71% 34,30%
Życie na Gorąco 18,45% 19,02%
Chwila dla Ciebie 14,58% 14,89%
Angora 11,84% 11,63%
Newsweek 8,84% 8,85%
Auto Świat 6,87% 7,37%
Wprost 6,63% 6,36%
Polityka 6,39% 7,15%
To i Owo 5,94% 7,09%
Twoje Imperium 5,51% 5,96%
Na Żywo 4,77% 5,35%
Magazyn Telewizyjny Kurier TV 3,97% 4,19%
Gość Niedzielny 3,81% 4,00%
Takie jest Życie 3,63% 3,91%
Teleprogramy 3,58% 4,08%
Rewia 3,22% 3,43%
Super TV 3,16% 3,43%
Motor 3,14% 3,18%
Przekrój 3,03% 3,37%
Uważam Rze inaczej pisane 2,73% -
Świat i Ludzie 2,31% 2,45%
Imperium TV 1,59% 1,83%
Bella Relaks 1,57% 1,45%
Tele Max 1,47% 1,77%
Forum 1,40% 1,49%
Teraz (tygodnik bezpłatny) 1,28% 1,11%
Tygodnik Siedlecki 0,77% 0,68%
Tygodnik Ostrołęcki 0,70% 0,66%
MM Moje Miasto (tygodnik bezpłatny) 0,63% 0,57%
Przewodnik Katolicki 0,60% 0,66%
Gazeta Regionalna 0,50% -
Panorama Leszczyńska 0,48% 0,52%
Jarmark 0,46% 0,55%
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny 0,45% 0,45%
City (tygodnik bezpłatny) 0,41% 0,50%
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik 0,20% 0,23%
Teraz Opole (tygodnik bezpłatny) 0,07% -


Po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od lipca do grudnia ub.r., czyli poradnikową “Panią Domu” (Edipresse Polska) sięgało 15,97 proc. respondentów, czyli o 0,50 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej. Pozwoliło jej to awansować z miejsca trzeciego na pierwsze.

Wydawana także przez Edipresse “Przyjaciółka” spadła z pozycji pierwszej na drugą, notując spadek czytelnictwa z 17,33 proc. do 15,83 proc. Na podium znalazła się jeszcze “Tina” (Wydawnictwo Bauer), której czytelnictwo zmalało o 0,54 pkt. proc. i wyniosło 15,04 proc.

Na czwartym miejscu uplasował się najpopularniejszy magazyn typu people, czyli “Viva!” (Edipresse Polska), której czytelnictwo spadło o 0,04 pkt. proc. do 10,63 proc.
 
Konkurencyjna “Gala” (G+J Polska), która dwutygodnikiem jest dopiero od połowy kwietnia ub.r. zajęła miejsce piąte miejsce, a czytało ją 9,11 proc. respondentów. Była druga wśród pism people.

Wirtualnemedia.pl lipiec-grudzień
PBC 2011 2010
Tytuł Procent respondentów
Pani Domu 15,97% 15,47%
Przyjaciółka 15,83% 17,33%
Tina 15,04% 15,58%
Viva 10,62% 10,66%
Gala 9,11% -
Z Życia Wzięte 8,96% 9,52%
Party Życie Gwiazd 7,14% 6,44%
Tele Świat 5,59% 5,94%
Komputer Świat 5,57% 6,63%
Show Magazyn o Gwiazdach 4,03% 3,82%
Świat Seriali 3,53% 3,67%
Takie jest Życie 3,43% -
Bravo 3,35% 3,98%
Sukcesy i Porażki 3,02% 3,23%
Bravo Sport 2,22% 2,70%
Bella Relaks 1,31% -
TV 14 1,23% 1,13%
Monitor Księgowego 0,50% 0,49%


 
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od lipca do grudnia 2010 roku na losowej próbie 24 269 przypadków i w okresie od lipca do grudnia 2011 roku na losowej próbie 24 207 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

Dołącz do dyskusji: “Angora” i “Wprost” zyskały, “Tele Tydzień” liderem

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Newsweek !
Tylko Newsweek ! raz w tygodniu mi wystarczy ,potem daje do czytania moim emeryckim sąsiadą.
0 0
odpowiedź
User
Daniel
Dlaczego w tym zestawieniu nie ma Faktów i mitów oraz Nie?
0 0
odpowiedź
User
walić się
W doopę sobie wsadżćie te dane wzięte z księżyca, naiwniacy
Gołe cycki na pierwszym, są najbardziej "czytane".
0 0
odpowiedź