AMS: rozstrzygnięcie przetargu na warszawskie wiaty kluczowe dla branży outdoor
Szybkie i sprawne rozstrzygnięcie warszawskiego przetargu na budowę i utrzymanie blisko 1600 wiat przystankowych może mieć przełomowe znaczenie dla branży reklamy zewnętrznej w Polsce, ocenił wiceprezes AMS Marek Kuzaka w poniedziałek.
„Rozstrzygnięcie tego przetargu może mieć przełomowe znaczenie dla całego rynku outdoor” – powiedział dziennikarzom Kuzaka zapytany o to, czy w drugiej połowie roku branża może przełamać trend polegający na spadku przychodów.
Wartość sprzedaży polskich firm z branży reklamy zewnętrznej (outdoor) spadła w I połowie tego roku o 5,43% r/r do 296,56 mln zł, podała w zeszłym tygodniu Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej (IGRZ) (więcej na ten temat). Izba podała, że w samym II kw. br. wartość rynku spadła o 1% r/r do 174,77 mln zł.
Zdaniem Kuzaki, jeśli przetarg zostanie rozstrzygnięty jeszcze przed wyborami samorządowymi, to jego zwycięzca będzie mógł postawić pierwsze wiaty przystankowe jeszcze w tym roku.
Należący do Agory, AMS startuje w przetargu w konsorcjum ze Stroer Polska.
Agora, do której należy AMS, miała 21,67 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2010 roku wobec 1,08 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody wyniosły 248,11 mln zł wobec 274,45 mln zł rok wcześniej.
Dołącz do dyskusji: AMS: rozstrzygnięcie przetargu na warszawskie wiaty kluczowe dla branży outdoor