AmRest za 8 mln euro przejmuje sieć Telepizza w Polsce
Firma AmRest, właściciel m.in. sieci lokali Pizza Hut, Blue Frog i KFC zawarła w czwartek ze spółką Tele Pizza umowę zakupu sieci restauracji Telepizza w Polsce obejmującą 107 lokalizacji. Wartość transakcji szacowana jest na 8 mln euro.
Jak podaje AmRest, w wyniku tej transakcji nabędzie 36 restauracji własnych Telepizzy i zostanie operatorem jej 71 lokali franczyzowych. Na mocy zawartej umowy AmRest nabędzie 100 proc. udziałów spółki Telepizza Poland.
Wartość transakcji szacowana jest na 8 mln euro. Ostateczna kwota zostanie potwierdzona w dniu zamknięcia transakcji. Jej finalizacja spodziewana jest w najbliższych miesiącach, po uzyskaniu odpowiednich zgód organów antymonopolowych.
- Ta transakcja to kolejny krok na drodze do budowy dynamicznie rozwijającego się biznesu restauracyjnego w Europie i jednocześnie przypieczętowanie pozycji AmRest jako lidera w segmencie pizzerii oraz dostaw posiłków do domu. Jesteśmy w pełni przekonani, iż nasze wieloletnie doświadczenie oraz doskonałość operacyjna pozwolą nam stworzyć nową wartość na polskim rynku gastronomicznym, zarówno dla gości restauracji jak i naszych akcjonariuszy - powiedziała Monika Czyż, szefowa Pizza Hut w AmRest.
W Polsce lokale Telepizzy zlokalizowane są w ok. 70 miastach. Firma na świecie ma ponad 1300 restauracji. Jest obecna w takich krajach, jak Hiszpania, Chile, Portugalia, Kolumbia, Peru.
Telepizza wywodzi się z Hiszpanii, pierwszy lokal został otwarty w 1988 roku w Madrycie. Do Polski Telepizza zawitała w 1992 roku, a pierwszy lokal powstał w Warszawie przy ulicy Prostej.
AmRest szacuje, że miał w II kw. 364 mln euro przychodów
AmRest ma obecnie w Polsce 470 restauracji, z czego 248 działa pod marką KFC, 114 - Pizza Hut, 65 to kawiarnie Starbucks, a 42 to lokale Burger King.
Z kolei w środę spółka AmRest Holdings poinformowała o podpisaniu wiążącego porozumienia, którego celem jest przejęcie Sushi Stop, lidera segmentu sushi w Europie. Za 100 proc. udziałów w tej firmie ma zapłacić 240 mln euro. Sieć ta ma obecnie 160 lokali w 12 krajach, a najwyższą sprzedaż osiąga we Francji i Hiszpanii.
Przychody grupy AmRest wyniosły w drugim kwartale 2018 roku 364 mln euro i były o 23,6 proc. wyższe rdr. W tym samym okresie sprzedaż grupy w walutach lokalnych wzrosła o 26,1 proc. Grupa podała, że na dynamikę sprzedaży w drugim kwartale pozytywnie wpłynęła konsolidacja wyników sieci Pizza Hut Delivery we Francji przejętej w maju 2017 roku, sieci Pizza Hut w Niemczech przejętej w lipcu 2017 roku, 22 restauracji KFC nabytych w październiku 2017 na rynku rosyjskim, 38 restauracji KFC przejętych we Francji w czwartym kwartale 2017 roku, spółki Restaurant Partner Polska, w której AmRest objął udziały w sierpniu 2017 roku oraz 16 restauracji Pizza Hut w Moskwie, których aktywa AmRest nabył w czerwcu 2018 roku (łącznie 34 mln euro przychodów w drugim kwartale).
Dołącz do dyskusji: AmRest za 8 mln euro przejmuje sieć Telepizza w Polsce
Ponad milion ofert z całej Polski!
www.ftentdat.Ga
_________________________
Może to będzie Twój szczęśliwy dzień.