Algorytm Facebooka będzie gorzej traktował statusy tekstowe
Facebook zapowiedział kolejną aktualizację algorytmu, która ma przełożyć się na znacznie mniejszą widoczność postów mających formę tekstu zamieszczanych na fanpage’ach.
Facebook twierdzi, że linki publikowane na stronach firm i marek generują większe zaangażowanie ze strony użytkowników, a także zapewniają lepsze wrażenia wizualne. Tymczasem posty, w których zawarto jedynie sam tekst mają odwrotny skutek.
Serwis przytoczył jednocześnie badanie sugerujące, że im więcej tekstowych aktualizacji statusu swoich znajomych widzą użytkownicy w strumieniu, tym chętniej sami publikują własne. Eksperymenty związane ze zmianami w algorytmie wykazały, że liczba nowych postów mogła w rezultacie rosnąć o nawet 9 mln każdego dnia. W oficjalnym komunikacie zapowiedziano, że niebawem tego typu treści od znajomych będą pojawiać się w strumieniach częściej.
Reguła ta nie sprawdza się jednak w przypadku fanpage’ów. W związku z tym, widoczność statusów tekstowych ma zostać tutaj zmniejszona. Zamiast tego serwis zapowiedział wprowadzenie poprawek w algorytmie odpowiadającym za wyświetlanie linków do zewnętrznych witryn internetowych w strumieniach fanów.
Facebook w ostatnich tygodniach zapowiedział już jedną aktualizację algorytmu, w wyniku której bardziej faworyzowane miały być wartościowe treści zamiast memów i innych śmiesznych obrazków (więcej na ten temat).
Dołącz do dyskusji: Algorytm Facebooka będzie gorzej traktował statusy tekstowe