Agencja Plej zwiększyła przychody, zarobiła na czysto 5 mln zł
W trzech kwartałach ub.r. agencja marketingowa Plej osiągnęła wzrost przychodów 58,73 mln zł przychodów sprzedażowych i 4,22 mln zł zysku netto. Natomiast w pierwszym kwartale ub.r. zysk netto spółki wyniósł 760,7 tys. zł.
W roku finansowym od kwietnia do grudnia ub.r. agencja Plej wypracowała 58,5 mln zł ze sprzedaży krajowej i 230 tys. zł z zagranicy.
Koszty operacyjny agencji w trzech kwartałach ub.r. wyniosły 54,49 mln zł, o 0,4 proc. więcej niż w całym 2021 roku. Stanowiące zdecydowaną większość wydatki na usługi obce zmalały sięgnęły 45,07 mln zł.
Natomiast nakłady na wynagrodzenia wzrosły z 4,29 do 5,36 mln zł, na zużycie materiałów i energii - z 1,59 do 2,56 mln zł. na koniec ub.r. Firma na koniec ub.r. miała 74 pracowników etatowych i współpracowała stale z 75 osobami na podstawie umów cywilnoprawnych.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Zysk sprzedażowy Plej poszedł w górę z 2,06 do 4,24 mln zł. Natomiast pozostałe wyniki rentowności agencji pogorszyły się, głównie wskutek spadku przychodów z dotacji z 3,51 mln zł do 210 tys. zł (w 2021 roku spółka uzyskała umorzenie spłaty części pożyczek uzyskanych w ramach tzw. tarczy finansowej).
761 tys. zł na dywidendę
Zysk operacyjny zmalał z 5,47 do 4,34 mln zł, a zysk netto - z 4,89 do 4,22 mln zł. Wspólnicy agencji (po jednej trzeciej udziałów mają Rafał Krawczuk, Łukasz Ostaszewski i Łukasz Gumowski) zdecydowali, że zysk z trzech kwartałów pozostanie w spółce.
Jako dywidendę dostaną natomiast 760,7 tys. zł, które Plej zarobiła na czysto w pierwszym kwartale ub.r.
W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to okres od kwietnia do grudnia 2022 roku, a poprzedni - 2021 r.
Dołącz do dyskusji: Agencja Plej zwiększyła przychody, zarobiła na czysto 5 mln zł