SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Agencja Opus B po wydzieleniu HiBrands bez 42 proc. wpływów, zysk spadł o 4,8 mln zł

W ub.r. agencja reklamowa Opus B zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 41,8 proc. do 11,17 mln zł, a jej zysk netto zmalał z 7,7 do 2,85 mln zł. Wynika to m.in. z wydzielenia agencji brandingowej HiBrands jako osobnej spółki. Firma pozyskała 752,8 tys. zł z tarczy finansowej.

Działająca od 2019 roku agencja brandingowa HiBrands na przełomie 2019 i 2020 r. zaczęła działalność jako osobna spółka.

- Wtedy też, w styczniu 2020, zmniejszyło się zatrudnienie w Opus B z 90 do 60 osób, pozostałe 30 osób zatrudnione jest w agencji HiBrands. Od 2019 roku nie utraciliśmy ani jednego budżetu, również epidemia nie spowodowała zwolnień w naszej firmie - podkreśla Katarzyna Kobiela-Gędłek, PR manager w Opus B.

W ub.r. agencja Opus B przygotowała kampanie reklamowe m.in. dla marek Ranigast S.O.S. i Biotebal Max z portfolio Polpharmy, Biovitalu napojów, mrożonych owoców i warzyw oraz soków Hortex (od jesieni 2019 roku mrożonki promuje Mateusz Gessler), samochodów Hyundai, a także marek Ducros i Schwartz (produkowanych przez McCormick) na rynkach brytyjskim i francuskim.

Na początku ub.r. Opus B wprowadziła nowe pozycjonowanie, logo i identyfikację wizualną oparte na haśle „Be Visible!”. W połowie 2019 roku agencja straciła na rzecz K2 obsługę reklamową UPC Polska.

Obecnie stałymi klientami Opus B są m.in.: BNP Paribas, Hortex Holding, Amway Europe Ltd, Amway International INC i Decathlon Polska, a projektowo agencja współpracuje m.in. z: firmami McCormick Polska (przy marce Kamis), Polpharma, Roleski, Mylan Healthcare i Velux.

W ub.r. jako klientów pozyskała firmy i marki Neonet, Kompania Piwowarska, : iRobot (DLF), Ducros oraz Schwartz (McCormick), a po wygranych przetargach utrzymała obsługę m.in. marek Biovital, Ranigast, Biotebal oraz firm Gedeon Richter i Berlin Chemie.

Koszty zmalały o jedną czwartą, 753 tys. zł od PFR

Wydatki operacyjne Opus B w ub.r. wyniosły 8,5 mln zł, po spadku o 25,3 proc. z 11,37 mln zł w 2019 roku. Nakłady na usługi obce zmalały z 7,08 do 5,63 mln zł, a na wynagrodzenia - z 2,7 do 2,05 mln zł.

Koszty zużycia materiałów i energii poszły w dół z 622 do 170,5 tys. zł, a amortyzacji - z 216,3 do 90,2 tys. zł. Natomiast pozostałe wydatki rodzajowe zwiększyły się ze 180,2 do 199,1 tys. zł.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Agencja otrzymała 752,8 tys. zł częściowo bezzwrotnej pożyczki z Polskiego Funduszu Rozwoju w ramach tarczy finansowej oraz 90,6 tys. zł umorzenia wiosną ub.r. składek pracowniczych na ZUS.

Zysk dla wspólników

Dużo większy spadek przychodów niż kosztów Opus B przełożył się na mocne pogorszenie wyników zyskowności. Zysk sprzedażowy zmalał z 7,79 do 2,67 mln zł, a zysk brutto i netto - z 7,7 do 2,85 mln zł.

Wspólnikami agencji są Bogumił Budzik (ma 60 proc. udziałów) oraz Joanna Kozłowska-Miroch i Klaudia Cieślak (po 20 proc.). Pod koniec marca na walnym zebraniu zdecydowali, że cały zysk netto spółki z ub.r. zostanie im wypłacony.

Dołącz do dyskusji: Agencja Opus B po wydzieleniu HiBrands bez 42 proc. wpływów, zysk spadł o 4,8 mln zł

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
EM
Czas się zwijać.
odpowiedź