„ABC” przypomina „Bild am Sonntag”? Tomasz Przybek: interesuje nas czytelnik, a nie walka wydawców
- Obserwując reakcję Ringier Axel Springer Polska, widać, że decyzja o wydaniu tygodnika „ABC” była strzałem w dziesiątkę - mówi Wirtualnemedia.pl Tomasz Przybek, prezes spółki Fratria.
Fratria zgodnie z zapowiedzią w środę 22 kwietnia br. wprowadziła na rynek pierwszy numer tygodnika tabloidowego „ABC”. Składa się on z głównego grzbietu, poświęconego materiałom o polityce, sprawach społecznych, show-biznesie, magazynu z obszerniejszymi tekstami na tematy ostatnich tygodni oraz dodatku z materiałami o gwiazdach i programem TV (dowiedz się więcej).
Jednocześnie wczoraj na rynek wszedł także mający tabloidowy charakter tygodnik Ringier Axel Springer Polska „Od A do Z”, który ma podobny format i także ukazał się z dodatkiem telewizyjnym. RASP przygotowywał swój tytuł w wielkiej tajemnicy (więcej na ten temat). Oba tygodniki różni m.in. zakres tematyczny („Od A do Z” ma np. dział o nauce i technologii) oraz cena („ABC” kosztuje 3,50 zł, a konkurent - 2,50 zł).
- Ta decyzja jest przynajmniej zastanawiająca. Choć cieszę się, że konkurujemy z największymi graczami na rynku, którzy zmuszeni byli podjąć tak ryzykowne i drastyczne wręcz decyzje wydawnicze w reakcji na nasze działania - kopia naszych rozwiązań jest zastanawiająca - dzień wprowadzenia na rynek, format, ilość stron, papier, no i nazwa... - uważa Tomasz Przybek, prezes Fratrii.
Zdaniem Przybka, reakcja RASP potwierdzona, że decyzja Fratrii o wydaniu takiego tygodnika w środę była strzałem w dziesiątkę. - „ABC” to autentyczny, nieudawany projekt prasowy oparty o dobry kontent, doskonały layout i zdeterminowany zespół redakcyjny. Interesuje nas czytelnik - nie walka wydawców - zapewnia prezes Fratrii.
Pytani przez Wirtualnemedia.pl specjaliści z branży twierdzą, że „ABC” przypomina wydawany przez RASP dziennik „Fakt”. Z naszej analizy wynika, że „ABC” pod względem szaty graficznej jeszcze bliżej do wydawanego w Niemczech przez Axel Springer niedzielnego wydania „Bilda”, czyli „Bild am Sonntag”. To on był pierwowzorem „Faktu”, ale obecnie dziennik RASP wygląda inaczej.
Co na to Fratria? Przybek unika konkretnej odpowiedzi. - Grupa Wydawnicza Fratria przygotowywała przez wiele miesięcy i przygotowała „ABC”, który ukazał się na rynku 22 kwietnia. Do tej pory nie było na rynku porównywalnego produktu - mówi nam prezes wydawnictwa.
Tomasz Przybek jednocześnie informuje, że prawnicy Fratrii przyglądają się działaniom RASP. - Za wcześnie jednak mówić o konkretnych działaniach. Mamy przed sobą drugi numer tygodnika „ABC” - zajmujemy się pracą, a nie śledzeniem działań konkurencji - konkluduje.
Dołącz do dyskusji: „ABC” przypomina „Bild am Sonntag”? Tomasz Przybek: interesuje nas czytelnik, a nie walka wydawców