SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

ABC, CNN, Fox i Univision zrealizują programy newsowe dla Facebooka, serwis pokryje koszty i zapłaci stacjom

Facebook porozumiał się z kilkoma stacjami telewizyjnymi i w ramach umowy tego lata zaczną one emitować na platformie Watch własne programy newsowe. Wśród partnerów projektu są między innymi ABC News, CNN, Fox News Channel oraz Univision. Zgodnie z kontraktem Facebook zapłaci nadawcom za ich obecność na Watch oraz pokryje wydatki związane z produkcją publikowanych treści.

 

Platforma Watch została uruchomiona przez Facebook w sierpniu ub.r. Znajdują się na niej oryginalne treści wideo przygotowane specjalnie dla Facebooka przez zewnętrznych wydawców i producentów. W ofercie Watch są materiały pochodzące m.in. od National Geographic, Hearsta, Tastemade oraz Business Insidera.

W maju br. pojawiły się informacje o tym, że Facebook chce zaangażować do współpracy nadawców telewizyjnych, którzy na Watch mieliby emitować własne programy informacyjne i publicystyczne. W ten sposób serwis chce walczyć m.in. ze zjawiskiem fake newsów, które stają się dla Facebooka coraz poważniejszym problemem.

Facebook zamierzał płacić wydawcom od 1 do 2 mln dol.

Zgodnie z wcześniejszymi doniesieniami Facebook zamierzał płacić wydawcom newsów rocznie od 1 do 2 mln dol. za programy informacyjne nadawane raz w tygodniu oraz od 5 do 10 mln w ciągu roku za wiadomości emitowane na Watch codziennie. Te kwoty nie przekonywały potencjalnych partnerów projektu, bowiem według nich w najlepszym wypadku pokryją one koszty produkcji programów, którymi jest zainteresowany serwis.

Teraz, jak donosi Variety sytuacja dotycząca rozliczeń mogła się zmienić, bowiem zgodnie z zapowiedziami pojawiły się media gotowe nadawać na Facebooku własne produkcje newsowe.

Zgodnie z doniesieniami jeszcze tego lata na Watch z własnymi treściami pojawią się m.in. ABC News z programem newsowym „On Location”, stacja CNN z audycją „Anderson Cooper Full Circle”, Fox News z programem „Fox News Update”, Univision z propozycją „Real America with Jorge Ramos”, „Advance Local “Chasing Corruption” - cotygodniowa seria od Alabama Media Group, gdzie gospodarz będzie rozmawiać z dziennikarzami śledczymi ujawniającymi spiski, afery, oszustwa itp.

Według nieoficjalnych informacji Facebook pokryje koszty produkcji wymienionych pozycji, zapłaci także nadawcom honoraria za ich emisję.

W pierwszym kwartale br. Facebook miał 2,2 mld użytkowników aktywnych w skali miesiąca i 1,45 mld w skali dnia. Firma zanotowała 11,97 mld dolarów wpływów (wobec 8,03 mld dolarów rok wcześniej) i 4,99 mld dolarów zysku netto (w I kwartale ub.r. było to 3,06 mld dolarów).

Dołącz do dyskusji: ABC, CNN, Fox i Univision zrealizują programy newsowe dla Facebooka, serwis pokryje koszty i zapłaci stacjom

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl