924,4 mln klientów płatnej telewizji na świecie
W 2014 roku o 5 proc., do ponad 924,4 mln, wzrosła globalna liczba użytkowników płatnej telewizji - wynika z danych firmy badawczej ABI Research.
Największy wzrost liczby subskrybentów odnotowano w segmencie IPTV - o 14 proc. 7-proc. wzrost zanotowały platformy telewizji satelitarnej, a 3-proc. - platformy telewizji kablowej i naziemnej.
Jeśli chodzi o globalny rynek telewizji kablowej, jego rozwój napędzają regiony Azji i Pacyfiku oraz Ameryki Łacińskiej. W 2014 roku przybyło tam łącznie ponad 13 milionów klientów, podczas gdy w Ameryce Północnej zaobserwowano spadek o 1 proc.
Analitycy ABI Research szacują także, że w 2019 roku ok. 57 proc. wszystkich subskrybentów płatnej telewizji na świecie będzie subskrybować usługi HD. Natomiast całkowity przychód operatorów płatnej telewizji ma wówczas sięgnąć 324 miliardów dolarów.
Dołącz do dyskusji: 924,4 mln klientów płatnej telewizji na świecie