6 mln dolarów za 30-sek. spot przy Super Bowl
Telewizja NBC miała poinformować reklamodawców, że 30-sek. spot przy finałach rozgrywek futbolu amerykańskiego Super Bowl w lutym 2022 roku będzie kosztować 6 mln dolarów.
Na 6 mln dolarów wyceniła 30-sek. spot przy finale Super Bowl telewizja NBC, która w lutym przyszłego roku będzie transmitować te rozgrywki. Finał ma odbyć się 13 lutego 2022 roku.
Była to jak dotychczas najwyższa cena za półminutową reklamę przy tym wydarzeniu. W ub.r. telewizja CBS sprzedawała reklamy po ok. 5,5 -5,6 mln dolarów.
W tym roku telewizja CBS wyprzedała cały czas reklamowy przy Super Bowl już na tydzień przed finałem rozgrywek.
Telewizja miała zarobić na wyemitowanych reklamach ok. 545 mln dolarów. To wzrost o 21 proc. w porównaniu z 448,7 miliona dolarów przychodów z reklam podczas transmisji w 2020 roku. Kantar podał, że przy meczu, który trwał 4 godziny i 28 minut, wyemitowano 96 spotów reklamowych - łącznie rekordowo 57 minut. Rok wcześniej całkowity czas reklamowy wynosił 51 minut i 15 sekund.
Najwięcej na reklamę przy Super Bowl wydały firmy motoryzacyjne - 75 milionów dolarów, co stanowi 14 proc. udział w łącznych wydatkach. Przed rokiem nakłady tej branży wyniosły 77 milionów dolarów. Kolejni pod względem nakładów reklamowych byli marketerzy usług Premium TV i usług strumieniowego przesyłania wideo - z 11 proc. udziałem i łącznymi wydatkami 57 milionów dolarów. Kategoria napojów alkoholowych była na trzecim miejscu z 10 proc.udziałem i 53 milionami dolarów.
Tegoroczny finał ligi futbolu amerykańskiego Super Bowl obejrzało w telewizji w USA najmniej widzów od 15 lat - 92 miliony. W porównaniu z ubiegłym rokiem to spadek oglądalności o 9 proc. - wynika z danych firmy Nielsen. Rekordowy był rok 2015, gdy mecz obejrzało 114,4 mln Amerykanów.
Dołącz do dyskusji: 6 mln dolarów za 30-sek. spot przy Super Bowl