6,5 mln polskich użytkowników serwisów kulinarnych, mężczyzn przybywa szybciej niż kobiet
Serwisy kulinarne miesięcznie odwiedza ponad 6 mln polskich internautów, o milion więcej niż rok czy dwa lata wcześniej. Wśród tych użytkowników najwięcej jest kobiet (choć liczba mężczyzn bardziej ostatnio wzrosła), osób w wieku 15-44 lat, ze średnim i wyższym wykształceniem oraz mieszkających w miastach.
Liczba polskich użytkowników stron o tematyce kulinarnej w kwietniu br. wyniosła 6,57 mln. To o 990,4 tys. więcej niż rok wcześniej (co daje wzrost o 17,7 proc.) i o 1,35 mln więcej niż przed dwoma laty (25,8 proc. w górę) - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
>>> Kuchnia.wp.pl liderem serwisów kulinarnych, zyskują Ugotuj.to i Smaker.pl, w dół Gotujmy.pl (Top 10)
Wśród użytkowników serwisów kulinarnych zdecydowanie więcej jest kobiet niż mężczyzn. W kwietniu br. z takich stron skorzystało 3,81 mln internautek, o 637,5 tys. więcej niż dwa lata wcześniej (to o 20,1 proc. w górę), które stanowiły 58,1 proc. wszystkich odwiedzających.
Przy czym męskich użytkowników w skali dwóch lat przybyło więcej - ich liczba wzrosła o 710,8 tys. (czyli o 34,8 proc.), a udział wśród ogółu odwiedzających zwiększył się z 39,1 proc. do 41,9 proc.
1,61 mln odwiedzających serwisy kulinarne w kwietniu br. to osoby w wieku 25-34 lat (24,5 proc. wszystkich użytkowników), 1,35 mln - ludzie w wieku 15-24 lat (20,6 proc. ogółu), a 1,17 mln - w wieku 35-44 lat (17,8 proc. wszystkich).
W ciągu dwóch lat liczba użytkowników w wieku 15-24 lat zwiększyła się tylko o 31,2 tys. (czyli o 2,3 proc.), przez co ich udział spadł z 25,3 proc. do 20,6 proc. Za to odwiedzających w wieku 25-34 lat przybyło 240,7 tys. (wzrost o 17,6 proc.), tych mających 35-44 lat - 368,8 tys. (46 proc. w górę), w wieku 45-54 lat - 245,9 tys. (36,9 proc. w górę), a tych mających 55 lat i więcej - 349,2 tys. (wzrost o 54,4 tys.).
>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w maju 2014 roku
Mniej więcej trzy czwarte odwiedzających witryny kulinarne ma średnie lub wyższe wykształcenie. W kwietniu br. użytkowników z maturą było 2,54 mln (stanowili 38,6 proc. wszystkich odwiedzających), o 372,9 tys. więcej niż dwa lata wcześniej (17,2 proc. w górę), natomiast tych z dyplomami uczelni wyższych - 2,33 mln (35,4 proc. ogółu), o 496 tys. więcej niż przed dwoma laty (27,1 proc. w górę).
Liczba odwiedzających strony kulinarne, którzy mieszkają na wsi, wzrosła w ciągu dwóch lat o 577,9 tys. (czyli o 36 proc.), a ich udział wśród wszystkich użytkowników - z 30,7 proc. do 33,2 proc.
Jeśli chodzi o miasta, to najwięcej odwiedzających jest w tych średniej wielkości. W kwietniu użytkowników z miejscowości od 20 do 100 tys. mieszkańców było 1,38 mln (21 proc. ogółu), a tych z miast od 100 do 500 tys. - 1,2 mln (18,3 proc. wszystkich). Natomiast liczba odwiedzających z najmniejszych miast wzrosła w skali dwóch lat aż o 35,6 proc. (z 644,4 tys. do 873,9 tys.), podczas gdy w przypadku użytkowników z większych miast zwiększyła się o 14-18 proc.
Dołącz do dyskusji: 6,5 mln polskich użytkowników serwisów kulinarnych, mężczyzn przybywa szybciej niż kobiet
no i od kiedy 1,38 mln to więcej niż 2,18 mln - czy mieszkańców wsi dzielicie na 5?