SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

54,2 proc. Polaków to internauci. Facebook i YouTube w górę

Z internetu korzysta 54,2 proc. Polaków – wynika z najnowszego badania NetTrack (grudzień 2010 - luty 2011). Coraz popularniejsze są serwisy Facebook i YouTube.

54,2 proc. to rekordowa penetracja internetu wśród Polaków. W przeliczeniu na wszystkich mieszkańców naszego kraju daje to 16,32 mln osób korzystających z sieci.

Polacy w internecie: 50 proc. czyta, 27 proc. słucha, 23 proc, ogląda

Już prawie połowa polskich użytkowników internetu deklaruje, że korzysta z niego ponad 5 lat. Rzadziej niż raz w tygodniu wchodzi do sieci zaledwie 3,5 proc. internautów. 

Zwyczaje
  XII 2010 - II 2011 I - XII 2010
Od jak dawna korzysta z internetu?
  od 1 miesiąca 0,2% 0,2%
  od 2-3 miesięcy 0,3% 0,4%
  od 4-6 miesięcy 0,6% 0,9%
  od 7-12 miesięcy 2,7% 3,8%
  powyżej 1 roku do 2 lat 7,3% 8,9%
  powyżej 2 lat do 3 lat 8,8% 9,8%
  powyżej 3 lat do 5 lat 25,7% 26,3%
  powyżej 5 lat 47,8% 44,1%
  trudno powiedzieć 6,4% 5,6%
     
Jak często korzysta z internetu?
  codziennie lub prawie    codziennie 72,0% 72,0%
  kilka razy w tygodniu 19,4% 19,1%
  raz na tydzień 5,1% 5,0%
  kilka razy w miesiącu 2,3% 2,7%
  raz na miesiąc 0,7% 0,7%
  rzadziej niż raz na miesiąc 0,5% 0,5%
  trudno powiedzieć 0,0% 0,0%
     
Gdzie korzysta z internetu?
  w domu 94,7% 93,8%
  w pracy 21,1% 21,2%
  w szkole / na uczelni 6,1% 6,3%
  u znajomych 4,3% 4,4%
  w kawiarni internetowej, sklepie komputerowym 0,4% 0,6%
  w innym miejscu 0,5% 0,6%

Polscy internauci: widzowie, komentatorzy, dzielący się i autorzy


Prawie 40 proc. polskich internautów to osoby w wieku 25-39 lat. Natomiast tylko 5 proc. ma co najmniej 60 lat.

Profil internautów
  XII 2010 - II 2011 I - XII 2010
Płeć
  mężczyźni 50% 50%
  kobiety 50% 50%
     
Kategoria wieku
  15-24 lata 29% 30%
  25-39 lat 39% 39%
  40-59 lat 27% 27%
  60 lub więcej 5% 4%
     
Poziom wykształcenia
  podstawowe 16% 17%
  zasadnicze 16% 16%
  średnie 40% 41%
  wyższe 27% 26%


Facebooka zna już 18 proc. polskich internautów, czyli dwa razy więcej niż w ub.r. Natomiast YouTube’a w ostatnim miesiącu odwiedził co drugi użytkownik sieci w naszym kraju.

Facebook zyskał 300 tys. RU, Gazeta.pl przed Allegro.pl

Ranking
  XII 2010 - II 2011 I - XII 2010
Znajomość spontaniczna
   GOOGLE (www.google.pl) 59,9% 61,5%
   ALLEGRO (www.allegro.pl) 55,6% 54,3%
   ONET (www.onet.pl) 44,4% 47,5%
   WIRTUALNA POLSKA (www.wp.pl) 38,6% 39,6%
   NK.PL (www.nk.pl) 29,3% 35,9%
   INTERIA.PL (www.interia.pl) 22,1% 21,6%
   FACEBOOK (www.facebook.pl) 17,9% 9,1%
   YOUTUBE (www.youtube.pl) 17,0%  -
   GADU-GADU (www.gadu-gadu.pl) 13,5%  -
   WIKIPEDIA (pl.wikipedia.org)  12,7% 11,6%
     
Którą stronę internetową odwiedził w ciągu miesiąca?
  GOOGLE (www.google.pl) 89,6% 89,5%
   ALLEGRO (www.allegro.pl) 67,7% 68,3%
  ONET (www.onet.pl) 56,1% 57,6%
   YOUTUBE (www.youtube.pl) 52,2%  -
   NK.PL (www.nk.pl) 51,2% 54,6%
  WIRTUALNA POLSKA (www.wp.pl) 45,8% 46,2%
  INTERIA.PL (www.interia.pl) 36,2% 35,9%
  WIKIPEDIA (pl.wikipedia.org) 35,8% 34,5%
   GADU-GADU (www.gadu-gadu.pl) 32,1%  -
   FACEBOOK (www.facebook.pl) 30,1% 18,3%


Próba w badaniu NetTrack realizowanym przez MillwardBrown SMG/KRC od grudnia ub.r. do lutego br. wyniosła 6 569 osób, a od stycznia do grudnia ub.r. – 25 402 osób. Wszystkie powyższe dane dotyczą grupy celowej – osób korzystających z internetu.

Dołącz do dyskusji: 54,2 proc. Polaków to internauci. Facebook i YouTube w górę

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Błędna interpretacja
Ta informacja jest błędna: "54,2 proc. to rekordowa penetracja internetu wśród Polaków. W przeliczeniu na wszystkich mieszkańców naszego kraju daje to 16,32 mln osób korzystających z sieci". Te 54% dotyczy zdaje się tylko osób 15 albo 18+ czyli tych na których robiony jest netrrack.
0 0
odpowiedź
User
wydawnictwa cyfrowe
Badacze to potęga. "Znajomość spontaniczna - Google - 59,9% - Którą stronę internetową odwiedził w ciągu miesiąca? - Google - 89,6%". Można odwiedzać coś czego się nie zna nawet spontanicznie. 30% badanych nie wiedziało o co chodzi czy ktoś zadał nie takie pytanie jak trzeba?

http://4m-wydawnictwacyfrowe.blogspot.com/
0 0
odpowiedź
User
Kuba Antoszewski
Większa "odwiedzalność" od świadomości spontanicznej to tylko pozorna sprzeczność. Pytanie o świadomość spontaniczną zadawane jest ... spontanicznie, nie pokazujemy listy. Przy dużej ilości różnych stron respondenci wymieniają kilka, które w pierwszej kolejności pamietają. Pytając o strony odwiedzane, pokazujemy etykiety stron, jest to zatem pytanie wspomagane. Oba dostarczają nieco innej wiedzy i powinno się je traktować komplementarnie.
Kuba Antoszewski
0 0
odpowiedź