100 tys. zł za spot przy „M jak miłość”, niewielkie zmiany w cenniku reklamowym TVP
W listopadowym cenniku TVP1 i TVP2 reklamy są tylko minimalnie droższe niż rok wcześniej. Za 30-sekundowy spot przed „M jak Miłość” trzeba zapłacić 100 tys. zł.
W listopadowym cenniku reklamowym TVP1 i TVP2 stawki – w skali rok do roku – są wyższe przeciętnie tylko 1,5 proc. 30-sekundowy spot jest najdroższy przed premierowymi odcinkami „M jak miłość”, nadawanymi w TVP2 od poniedziałku do środy w wieczornym prime-timie – kosztuje 100 tys. zł. Za reklamę po tych odcinkach trzeba zapłacić od 86 do 90 tys. zł. Przypomnijmy, że we wrześniowym cenniku TVP2 najdroższe spoty przy „M jak miłość” kosztowały 96 tys. zł (więcej na ten temat), a w październikowym cenniku – 106 tys. zł (więcej).
W TVP1 30-sekundowe spoty najdroższe są przed „Sportem” po głównym wydaniu „Wiadomości” – emisja w poniedziałek kosztuje 93,2 tys. zł, w środę – 89,3 tys. zł, a w niedzielę – 86,3 tys. zł. Natomiast za taką reklamę przed niedzielną „Prognozą pogody” nadawaną ok. 20:00 trzeba zapłacić 88 tys. zł.
Z kolei 30-sekundowe spoty po nowych odcinkach „Barw szczęścia” nadawanych w TVP2 w poniedziałki, wtorki i środy kosztują od 77 do 81,5 tys. zł. Wśród seriali w TVP1 najdroższa dla reklamodawców jest „Miłość nad rozlewiskiem” – za półminutowy spot przed odcinkiem emitowanym w niedzielę po 20:00 trzeba zapłacić 64 tys. zł. Najdroższa reklama przy „Ojcu Mateuszu” (TVP1, przed emisją w czwartek) kosztuje 48 tys. zł, a przy „Dr Housie” (TVP2, po emisji w czwartek) – 49 tys. zł.
Jeśli chodzi o programy publicystyczne, to za 30-sekundowy spot przed nadawanym w TVP2 we wtorkowe wieczory „Magazynem Ekspresu Reporterów” trzeba zapłacić 58,2 tys. zł, a przed emitowanym w poniedziałki programem „Tomasz Lis na żywo” – 48,7 tys. zł. Wśród widowisk rozrywkowych najdroższe dla reklamodawców są „Kocham Cię, Polsko!” w TVP2 (30-sekundowy spot po poniedziałkowej emisji kosztuje 49 tys. zł) oraz „Jaka to melodia?” w TVP1 (47 tys. zł za 30-sekundowy spot po niedzielnej emisji).
Za półminutową reklamę przed filmami nadawanymi przez TVP1 w soboty po 20:00 trzeba zapłacić 45 tys. zł. Tyle samo kosztuje 30-sekundowy spot w przerwie meczu piłkarskiego Polska – Wybrzeże Kości Słoniowej, który TVP1 pokaże wieczorem w środę 17 listopada. Natomiast w TVP2 cena takiej reklamy przed filmem ze środowego cyklu „Kino na maksa” wynosi 44,5 tys. zł.
Co ciekawe, w listopadowym cenniku Telewizji Polskiej najbardziej w skali rok do roku zdrożały reklamy w TVP Info – o 9 proc. Emisja 30-sekundowego spotu najwięcej kosztuje przed serwisem informacyjnym i prognozą pogody nadawanymi ok. 21:30. Za taką reklamę trzeba zapłacić 3,5 tys. zł.
Biuro reklamy Telewizji Polskiej sprzedaż na listopad rozpoczęło 13 października bukingiem cenników tunelowych i tych z dopłatą za prebuking. 14 i 15 października reklamodawcy mogli rezerwować pozostałe części cenników. Natomiast 18 października można realizować buking pakietów premium i pakietów ratingowych, a od 19 października – buking pakietów KZP.
Dołącz do dyskusji: 100 tys. zł za spot przy „M jak miłość”, niewielkie zmiany w cenniku reklamowym TVP