10. sezon serialu „Ranczo” hitem TVP1. Ponad 5,3 mln widzów i deklasacja konkurencji
10. serię „Rancza” oglądało średnio 5,3 mln widzów, o 1,59 mln osób więcej niż śledziło „Dziewczyny ze Lwowa” w analogicznym okresie ub.r. TVP1 w czasie nadawania serialu znokautowała konkurencję. Wpływy z reklam wyniosły 12,32 mln zł.
Dziesiąta seria „Rancza” gromadziła przed telewizorami średnio 5,30 mln widzów. Przełożyło się to na 30,90 proc. udziału TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 22,18 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 26,79 proc. w grupie 16-59 - pokazują dane Nielsen Audience Measurement, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl. Serial oglądać można było w niedziele o godz. 20.25, w okresie od 4 września do 27 listopada br.
Największą widownię miał finałowy odcinek serii, który oglądało 6,11 mln osób.
Widownia „Rancza 10” odcinek po odcinku
Data | Godz. | Wszyscy 4+ | 16-49 | 16-59 | |||
AMR | SHR % | AMR | SHR % | AMR | SHR % | ||
04-09-2016 | 20:27 - 21:11 | 4 871 510 | 30,21% | 1 529 046 | 23,00% | 2 580 172 | 26,53% |
11-09-2016 | 20:27 - 21:11 | 4 774 436 | 30,10% | 1 513 742 | 22,43% | 2 573 690 | 26,71% |
18-09-2016 | 20:28 - 21:12 | 5 107 647 | 30,51% | 1 465 742 | 21,55% | 2 614 715 | 25,92% |
25-09-2016 | 20:27 - 21:10 | 5 026 592 | 30,45% | 1 462 520 | 21,37% | 2 593 390 | 26,28% |
02-10-2016 | 20:29 - 21:12 | 5 199 098 | 30,39% | 1 596 113 | 22,28% | 2 756 014 | 26,39% |
09-10-2016 | 20:34 - 21:18 | 5 180 200 | 30,00% | 1 549 583 | 21,71% | 2 697 343 | 25,98% |
16-10-2016 | 20:26 - 21:10 | 5 244 073 | 30,24% | 1 466 394 | 20,82% | 2 779 258 | 26,55% |
23-10-2016 | 20:28 - 21:12 | 5 315 237 | 30,06% | 1 451 740 | 20,10% | 2 718 461 | 25,42% |
30-10-2016 | 20:29 - 21:12 | 5 560 644 | 31,41% | 1 757 435 | 24,02% | 3 053 801 | 28,39% |
06-11-2016 | 20:28 - 21:12 | 5 525 780 | 31,31% | 1 582 558 | 21,73% | 2 941 265 | 27,26% |
13-11-2016 | 20:35 - 21:18 | 5 455 679 | 30,55% | 1 593 251 | 21,33% | 2 802 958 | 25,83% |
20-11-2016 | 20:29 - 21:13 | 5 468 914 | 31,69% | 1 637 491 | 22,69% | 2 807 605 | 26,84% |
27-11-2016 | 20:27 - 21:14 | 6 107 244 | 34,25% | 1 847 510 | 24,94% | 3 232 970 | 29,75% |
TVP1 - Ranczo | 5 299 483 | 30,90% | 1 574 969 | 22,18% | 2 783 434 | 26,79% |
Dla porównania, pokazywane jesienią ub.r. w tym paśmie „Dziewczyny ze Lwowa” gromadziły 3,71 mln widzów, a udział TVP1 wynosił 21,41 proc. w 4+ oraz 13,45 proc. w 16-49. Oznacza to, że „Ranczo” w tym czasie zyskało 1,59 mln widzów.
TVP1 podczas emisji dziesiątej edycji komediowej produkcji była zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce zajął TVN, pokazujący w tym czasie „MasterChef’a”, co przełożyło się na 13,17 proc. udziału. Dalej uplasowały się: Polsat (gł. „Kabaret na żywo”, a także koncerty i inne programy kabaretowe; 11,93 proc.) i TVP2 (filmy fabularne; 4,12 proc.). Taka sama była kolejność stacji wśród widzów w grupach wiekowych 16-49 i 16-59.
Oglądalność serialu na tle konkurencji
Wirtualnemedia.pl | Wszyscy 4+ | 16-49 | 16-59 | |||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
TVP1 - Ranczo | 5 299 483 | 30,90% | 1 574 969 | 22,18% | 2 783 434 | 26,79% |
TVN | 2 259 597 | 13,17% | 1 230 535 | 17,33% | 1 572 621 | 15,14% |
Polsat | 2 045 435 | 11,93% | 896 200 | 12,62% | 1 359 463 | 13,09% |
TVP2 | 706 195 | 4,12% | 400 688 | 5,64% | 515 330 | 4,96% |
Wpływy reklamowe z 13 odcinków dziesiątej edycji serialu wyniosły 12,32 mln zł, podczas gdy „Dziewczyny ze Lwowa” przed rokiem przyniosły z reklam 9,33 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
"Ranczo" hitem TVP
Wśród wszystkich dotąd wyemitowanych serii najwięcej widzów gromadziła czwarta - aż 8,28 mln osób, a najmniej pierwsza - 4,72 mln oglądających.
Oglądalność „Rancza” sezon po sezonie
Sezon | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
I - wiosna 2006 | 4 717 323 | 27,40% | 25,99% |
II - wiosna 2007 | 6 857 179 | 40,95% | 34,38% |
III - wiosna 2008 | 6 896 810 | 41,63% | 33,44% |
IV - wiosna 2009 | 8 283 031 | 48,39% | 40,67% |
V - wiosna 2011 | 6 652 457 | 39,40% | 30,59% |
VI - wiosna 2012 | 6 169 617 | 36,82% | 27,72% |
VII - wiosna 2013 | 6 218 087 | 36,87% | 28,50% |
VIII - wiosna 2014 | 6 153 089 | 35,59% | 28,23% |
IX - wiosna 2015 | 5 995 946 | 35,35% | 26,93% |
X - jesień 2016 | 5 299 483 | 30,90% | 22,18% |
„Ranczo” to obyczajowo-komediowa opowieść o perypetiach mieszkańców małej podlaskiej wsi Wilkowyje. W obsadzie produkcji są m.in. Cezary Żak, Artur Barciś, Ilona Ostrowska i Paweł Królikowski. Reżyserem jest Wojciech Adamczyk. Serial nadawany jest w TVP1 od 2006 roku.
Warto dodać, że były dyrektor Jedynki Piotr Radziszewski zdecydował, iż dziesiąty sezon będzie ostatnim. W maju prezes ATM Grupy Andrzej Muszyński zapowiedział w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, że koniec „Rancza” nie jest przesądzony. Na razie jednak prace nad kontynuacją serialu się nie rozpoczęły.
Udział Jedynki w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w październiku br. wyniósł 10,46 proc.
Dołącz do dyskusji: 10. sezon serialu „Ranczo” hitem TVP1. Ponad 5,3 mln widzów i deklasacja konkurencji