„Ojciec Mateusz” dalej hitem TVP1. 9,3 mln zł z reklam
16. sezon „Ojca Mateusza” oglądało średnio 4,04 mln osób. W porównaniu do emitowanej rok temu 14. serii, widownia produkcji spadła o 270 tys. oglądających. Pomimo tego serial nadal dał TVP1 pozycję zdecydowanego lidera rynku telewizyjnego. Wpływy z reklam wyniosły 9,26 mln zł.
Premierowe odcinki 16. serii „Ojca Mateusza” emitowane były w TVP1 w czwartki o godz. 20.30, w okresie od 1 września do 24 listopada br. Oglądało je średnio 4,04 mln widzów. Przełożyło się to na 25,84 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 17,30 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 21,38 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Największą popularnością cieszył się finałowy odcinek serii. Zgromadził on przed telewizorami 4,43 mln oglądających.
Data |
Godz. |
Wszyscy 4+ |
|
AMR |
SHR % |
||
01-09-2016 |
20:30 - 21:13 |
3 586 928 |
23,57% |
08-09-2016 |
20:30 - 21:11 |
3 722 523 |
25,96% |
15-09-2016 |
20:31 - 21:13 |
3 643 681 |
24,57% |
22-09-2016 |
20:30 - 21:11 |
3 874 388 |
24,74% |
29-09-2016 |
20:30 - 21:13 |
3 873 684 |
25,08% |
06-10-2016 |
20:30 - 21:13 |
4 418 972 |
28,01% |
12-10-2016 |
20:06 - 20:31 |
3 837 047 |
23,74% |
20-10-2016 |
20:31 - 21:13 |
4 016 444 |
25,63% |
27-10-2016 |
20:29 - 21:14 |
4 305 856 |
26,88% |
03-11-2016 |
20:32 - 21:15 |
4 155 603 |
25,37% |
10-11-2016 |
20:36 - 21:20 |
4 237 964 |
27,11% |
17-11-2016 |
20:30 - 21:13 |
4 155 804 |
25,31% |
24-11-2016 |
20:31 - 21:16 |
4 431 106 |
27,71% |
TVP1 - Ojciec Mateusz 16 |
4 042 733 |
25,84% |
Względem analogicznego okresu ubiegłego roku, widownia „Ojca Mateusza” spadła o 270 tys. osób. Pokazywana wówczas czternasta edycja produkcji przyciągała przed ekrany średnio 4,31 mln osób, co przełożyło się na 26,84 proc. udziału w 4+ oraz 17,62 proc. w 16-49.
TVP1 w czasie emisji „Ojca Mateusza” dalej była zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce zajął Polsat, nadający wówczas „Nasz nowy dom”, „Przyjaciółki” i film fabularny, co przełożyło się na 12,49 proc. udziału. Dalej uplasowały się: TVN („Na Wspólnej” oraz „Kuchenne rewolucje”; 9,03 proc.) oraz TVP2 („Kochanie, ratujmy nasze dzieci” i programy kabaretowe; 5,61 proc.).
Taka sama była kolejność stacji wśród widzów w grupach 16-49 i 16-59.
Wpływy z reklam nadanych przy zakończonym sezonie serialu wyniosły 9,26 mln zł. W porównaniu do analogicznego okresu ub.r. spadły one o 0,72 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
Stacja |
Wszyscy 4+ |
16-49 |
16-59 |
|||
AMR |
SHR % |
AMR |
SHR % |
AMR |
SHR % |
|
TVP1 - Ojciec Mateusz 16 |
4 042 733 |
25,84% |
1 043 990 |
17,30% |
1 937 286 |
21,38% |
Polsat |
1 955 176 |
12,49% |
977 386 |
16,20% |
1 307 174 |
14,43% |
TVN |
1 413 450 |
9,03% |
675 390 |
11,19% |
953 008 |
10,52% |
TVP2 |
877 215 |
5,61% |
333 598 |
5,53% |
533 859 |
5,89% |
Kolejny sezon „Ojca Mateusza” Jedynka pokaże wiosną 2017 roku - właśnie trwają zdjęcia do produkcji.
Udział Jedynki w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w październiku br. wyniósł 10,46 proc.
Dołącz do dyskusji: „Ojciec Mateusz” dalej hitem TVP1. 9,3 mln zł z reklam