Nadawca TVN Turbo zawiesza współpracę z Adamem Kornackim i Sebastianem „Kicksterem” Kraszewskim, gospodarzami „Automaniaka”. Obu postawiono zarzuty w sprawie loterii, której twarzą był youtuber Budda.
Donald Tusk stwierdził, że nie wiadomo na razie, czy przygotowywany przez Ministerstwo Cyfryzacji projekt podatku cyfrowego zostanie wprowadzony w życie. – Mamy w planach różne inwestycje, w grze są różne aspekty – zaznaczył.
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji wyraziła sprzeciw wobec zapowiedzianej przez Komisję Europejską organizacji tzw. okrągłego stołu w sprawie wyborów prezydenckich w Polsce. KE chce sprawdzać, czy platformy internetowe przestrzegają zasad ustawy o usługach cyfrowych (DSA).
Telewizja Polska zrealizuje ósmą edycję „Sanatorium miłości”. Poszukiwania uczestników już trwają, ruszył casting do programu. Obecnie na antenie Jedynki emitowana jest siódma odsłona produkcji z udziałem seniorów.
Poznańskie Centrum Superkomputerowo-Sieciowe pozyskało 200 mln zł dofinansowania z unijnego programu na utworzenie w Polsce Fabryki Sztucznej Inteligencji - informuje Ministerstwo Cyfryzacji. Decyzja Komisji Europejskiej stanowi ważny krok w realizacji unijnej strategii budowy sieci wyspecjalizowanych centrów AI.
Kilka dni temu chiński startup Butterfly Effect zaprezentował Manusa, czyli agenta AI, który samodzielnie planuje, wykonuje zadania i dostarcza kompletne wyniki. Według “Forbesa” to “pierwszy na świecie w pełni autonomiczny agent AI”. On nie tylko wspiera ludzi, ale wręcz zastępuje ich. - Dopóki to nie będzie udostępnione i nie będzie można zrobić rozbudowanego researchu, warto powstrzymać się z zachwytem i poczekać na możliwość przetestowania – mówi Artur Kurasiński, przedsiębiorca i inwestor.
16 pytań i jedna osoba. Izabela Albrychiewicz, CEO GroupM na region Europy Środkowej i Wschodniej, odpowiada na nasz kwestionariusz, z którym mierzą się menadżerowie wyróżnieni w naszej liście dziesiątki wpływowych Polek i Polaków w światowych korporacjach.
Media lokalne w obliczu odpływu reklamodawców i powolnej śmierci prasy drukowanej są w coraz trudniejszej sytuacji finansowej. Niektórzy jednak dzięki kreatywności potrafią dywersyfikować źródła przychodów. Tradycyjne kanały przychodów, takie jak reklamy banerowe, są coraz mniej skuteczne - podkreślali uczestnicy debaty podczas Ogólnopolskiego Forum Mediów Lokalnych.
Portal stacji TVN24 zyskał nową oprawę graficzną. Zmieniło się jego logo i wygląd strony głównej, która zyskała większą przejrzystość i nowy układ treści. – Odświeżone logo i szaty graficzne portalu tvn24.pl to pierwszy etap wprowadzania na rynek poszerzonej oferty cyfrowej TVN24 – tłumaczy stacja.
W najnowszym wydaniu newslettera "The Rebooting", ekspert branży medialnej Brian Morrissey, przytacza swoją interesującą rozmowę z Adamem Ryanem, CEO Workweek. Rozmówcy ostrzegają przed przegrzaniem trendu newsletterowego. Ich diagnoza rynku zawiera kilka alarmujących sygnałów.
Kampania Orange “Women's Football”, Publicis Consell Paris jako agencja, Rethink Toronto jako agencja niezależna, Ogilvy jako sieć reklamowa, WPP jako holding reklamowy, Apple jako marka, Anheuser - Busch InBev jako marketer i USA jako kraj - znalazły się na szczycie zestawienia WARC Cerative 100. To ranking najlepiej ocenionych kampanii, agencji, marek i firm na świecie. W czołówce najbardziej kreatywnych agencji znalazła się McCann Poland.
Republika zaczęła nadawać wybrane programy z nowego studia. To m.in. „Michał #Rachoń” czy „Kulisy manipulacji”. – To nadal plac budowy, a nie docelowa realizacja z nowych kamer studyjnych i reżyserki. Nadal nie jest to gotowe produkcyjnie. Celujemy w przełom marca i kwietnia, ale raczej będzie to kwiecień – mówi Wirtualnemedia.pl Jarosław Olechowski, szef wydawców stacji.
– 8 na 10 osób w Polsce w wieku 15-75 lat czyta prasę drukowaną lub cyfrową – wynika z danych Polskiego Badania Czytelnictwa. W raporcie “Prasa się liczy. Trendy 2024/2025”, przedstawiano kluczowe informacje na temat tego rynku. Pokazują one prasę w bardzo pozytywnym świetle.
Średnio 811 tys. widzów ogląda drugą edycję programu „The Traitors. Zdrajcy” – wynika z danych Nielsena. Rozrywkowy format TVN, emitowany tej wiosny w nowym paśmie, zyskał widzów w porównaniu do pierwszej edycji emitowanej jednak w innym paśmie.
Na pozycję lidera zasięgowego wśród witryn o tematyce gospodarczo-prawnej awansował Infor.pl, minimalnie wyprzedzając Business Insider Polska. Duży spadek zanotował natomiast Money.pl.
Sąd oddalił kolejny pozew skierowany wobec Janusza Schwertnera przez spółkę Sante i jej prezesa Andrzeja Kowalskiego. Chodzi o artykuł sprzed sześciu lat opublikowany na Onecie.
Do zarządu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie została powołana Dominika Niewiadomska-Siniecka. Poprzednio była związana z VeloBankiem, a wcześniej m.in. z UPC Polska i operatorem sieci Play.
Agnieszka Gajzler, managing director TV & digital content growth director w Wirtualnej Polsce Media, znalazła się na liście znaczących kobiet na świecie w branży branded content. Jest jedyną Polką w zestawieniu Native Advertising Institute.
Katarzyna Sokołowska objęła nowo utworzone stanowisko head of communications w Impact CEE, biznesowej konferencji organizowanej wiosną w Poznaniu.
Minęły dwa lata od premiery pierwszego odcinka „Didaskaliów”. Program prowadzony przez Patrycjusza Wyżgę, m.in. na YouTube, zyskał właśnie nowe studio z autorską scenografią. Zaprojektował i zbudował ją profesor Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku, Janek Sikora.