Burda żegna się z prawie 50 pracownikami. Będzie także obniżka pensji
Burda Media Polska zwolniła mailowo ok. 50 osób - pracę straciło m.in. kilka osób z biura reklamy, projektów specjalnych, badań focusowych, fotoedytorzy, kilka osób z redakcji "Gali", "Elle" i "Glamour". To jednak nie koniec - jak wynika z informacji portalu Wirtualnemedia.pl - planowane jest też obniżenie wynagrodzeń.
Jak informowaliśmy jako pierwsi, w piątek 17 kwietnia ok. 50 osób z wydawnictwa Burda Media Polska mailowo otrzymało wiadomość o ich zwolnieniu. Spółka nie komentuje tej informacji, nie odpowiedziała od tego czasu na nasze pytania, ale nieoficjalnie wiadomo, że powodem tej decyzji jest epidemia koronawirusa i w efekcie tego - kryzys na rynku medialnym.
Wypowiedzenia otrzymali zarówno dziennikarze z redakcji magazynów Burdy, jak i pracownicy innych działów. Pracę straciło m.in. kilka osób z biura reklamy, projektów specjalnych, badań focusowych, fotoedytorzy, kilka osób z redakcji "Gali", "Elle" i "Glamour".
Anna Zejdler odchodzi z „Gali”, p.o. Alicja Szewczyk
Z naszych nieoficjalnych informacji wynika, że w ramach redukcji pracowników, zwolniona została także Anna Zejdler, redaktor naczelna „Gali”. Pełniącą obowiązki tymczasowo będzie teraz wicenaczelna Alicja Szewczyk.
Zejdler od 2014 roku była związana z Burdą jako content director i od tego czasu kierowała magazynem „Gala”, wcześniej była też redaktor naczelną „InStyle”. Karierę zaczynała w dwutygodniku „Viva!” (Edipresse Polska), następnie była redaktor naczelną miesięczników ” Voyage”, „Shape” oraz „Joy” wydawanych przez Marquard Media Polska.
Obecnie w Radiu Złote Przeboje wspólnie z Odetą Moro prowadzi „O tym się mówi”.
Burda Media Polska zdecydowała także o zwolnieniu Luizy Arament, która od stycznia 2020 roku była PR-owcem grupy. Zastąpiła na tym stanowisku Agnieszkę Prokopowicz. Wielu pracowników skrytykowało ten fakt, ponieważ w obliczu kryzysu na razie nie wiadomo, kto będzie zajmować się komunikacją firmy.
Zwolnienia mają nie być jednak jedynym skutkiem koronawirusa. Z niektórymi pracownikami firma pożegnała się za porozumieniem stron. Z naszych informacji wynika, że planowana jest także obniżka wynagrodzeń dla tych, którzy pozostali w firmie.
Wydawnictwo Burda Media Polska w 2018 roku zanotowało spadek wpływów sprzedażowych o 8,2 proc. do 145 mln zł, a jego zysk netto zmalał z 2,65 mln zł do 679 tys. zł, do czego przyczyniły się odpisy zapasów i należności. Mocno zmniejszyły się przychody ze sprzedaży magazynów i książek, a minimalnie wzrosły wpływy reklamowe.
W 2018 roku w firmie pracowały średnio 252 osoby na etacie: 106 w redakcjach, 71 w zespołach reklamy, 28 w działach finansów i kadr, 19 w pionach kolportażu i prenumeraty, a 8 w dziale produkcyjnym. Do tego dochodziło 20 innych pracowników umysłowych. W ciągu roku zatrudnienie zmniejszyło się o 19 pracowników.
Zwolnienia i obniżki pensji w firmach medialnych
W minionym tygodniu Agora poinformowała, że uzgodniła ze związkiem zawodowym warunki obniżki wynagrodzeń i czasu pracy o 20 proc. dla większości pracowników przez pół roku. Firma oszczędzi na tym ok. 25 mln zł. Jednocześnie zapowiedział zwolnienia grupowe w swojej spółce zależnej Goldenline, nie uzgodniono jeszcze ich warunków.
Pod koniec ubiegłego tygodnia porozumienie w sprawie obniżek pensji i ochrony miejsc pracy podpisał ze związkowcami zarząd Polska Press Grupy. Obniżki w firmie wynoszą 20 proc.
Grupa ZPR Media zrezygnowała z wydawania miesięczników „Podróże” i „Żagle”, zwalniając ich dziennikarzy. Ponadto pożegnała się z prawie wszystkimi pracownikami swojej spółki zależnej Murator Expo organizującej targi. - Jest to związane z oszczędnościami, które musimy wprowadzić - powiedział portalowi Wirtualnemedia.pl Zbigniew Benbenek, właściciel Grupy ZPR Media.
Z kolei Wirtualna Polska zredukowała zatrudnienie w niektórych spółkach ze swojego pionu pozamediowego. Z końcem marca zwolniła kilkadziesiąt osób firmy Wakacje.pl zajmującej się sprzedażą wycieczek zagranicznych. - Wakacje.pl ograniczają koszty, tak aby lepiej przygotować się do kolejnego sezonu - tłumaczył Micha Siegieda, dyrektor WP ds. komunikacji i PR. Ponadto w należącej do Wirtualnej Polski spółce Nocowanie.pl, zajmującej się turystyką krajową, pożegnano się z ok. 10 pracownikami.
W czwartek zarządu Eurozetu zaczął rozmowy z przedstawicielami pracowników dotyczące obniżenia wszystkim pensji o 20 proc. na pięć miesięcy.
Natomiast prezes Polskiego Radia Agnieszka Kamińska w mailu zapewniła pracowników firmy, że mimo pandemii i recesji gospodarczej nie planuje zwolnień ani obniżki wynagrodzeń.
Dołącz do dyskusji: Burda żegna się z prawie 50 pracownikami. Będzie także obniżka pensji