Zmarł Lester Wunderman, twórca marketingu bezpośredniego
Zmarł Lester Wunderman, jeden z najbardziej znanych twórców współczesnego marketingu na świecie. Miał 98 lat.
Lester Wunderman jest uznawany za twórcę marketingu bezpośredniego. W 1958 roku założył w Nowym Jorku agencję Wunderman, Ricotta & Kline, po 15 latach przejętą i przekształconą w Young & Rubicam. Dziś Wunderman funkcjonuje jako osobna agencja w holdingu WPP.
We are deeply saddened by the loss of our iconic founder. Thank you for challenging us to reach for the stars, inspiring us to follow our hearts, and encouraging us to explore the world.#RememberingLester 🖤 https://t.co/c03qNVDeyN pic.twitter.com/aj4bumaZtv
— Wunderman (@Wunderman) 11 stycznia 2019
Wunderman definiował marketing bezpośredni jako działania polegające na kierowaniu bezpośrednich komunikatów do wyselekcjonowanych klientów, w celu wywołania bezpośredniej reakcji. Branżowy magazyn AdWeek przyznał mu w 1998 roku wyróżnienie “Advertising Legends and Leaders”. W tym samym roku, marketer przeszedł na emeryturę.
Studiował na Columbia University, Fordham University oraz Boston University.
Dołącz do dyskusji: Zmarł Lester Wunderman, twórca marketingu bezpośredniego