Złote Formaty: samorządy nagrodzone za działania marketingowe
Ruda Śląska, Poznań, Stary Sącz oraz województwa świętokrzyskie i kujawsko-pomorskie to zwycięscy IV edycji konkursu Złote Formaty organizowanego w ramach Festiwalu Promocji Miast i Regionów.
Konkurs Złote Formaty jest częścią Festiwalu Promocji Miast i Regionów – największego w Europie wydarzenia dedykowanego szeroko pojętej promocji miejsc. Tegoroczna IV edycja Konkursu wyłania najlepsze projekty służące promocji miast i regionów zrealizowane w 2009 roku oraz działania promocyjne zrealizowane na przestrzeni ostatnich trzech lat w przypadku kategorii Działalność Promocyjna – Grand Prix Festiwalu.
Do I etapu Konkursu miasta i regiony zgłosiły 173 projekty promocyjne. Spośród nich, do finału Jury zakwalifikowało 28 najlepszych projektów z 10 miast i 7 województw.
Festiwal Promocji Miast i Regionów to nie tylko konkurs Złote Formaty, ale także dwudniowa konferencja. W czwartek kulminacyjnym punktem był panel prezydentów i marszałków. Debatę zdominował temat strategicznego myślenia o mieści oraz regionie.
Z marketingowego punktu widzenia Polska jest produktem, który dzisiaj jest więcej wart niż się go ocenia na zewnątrz. Promocja dąży jednak do czegoś innego. Dzięki niej staramy się zbudować markę, za którą klient będzie chciał zapłacić więcej niż wart jest sam produkt – przekonywał Ryszard Grobelny, prezydent Poznania.
Andrzej Kosztowniak, prezydent Radomia zwrócił się natomiast do firm działających w obszarze marketingu i reklamy o to by zechciały edukować samorządy i tłumaczyć jak dużo tracą bez odpowiednich działań marketingowych.
Prezydent Poznania dodał, że jeśli liderzy nie zrozumieją po co miastu jest potrzebna strategia marki i sukcesywne wdrażanie jej w życie pracownicy urzędu i jednostek podległych na pewno sami nie będą chcieli zapisów strategii wdrażać. – Myśląc o jakichkolwiek działaniach w mieście zawsze zastanawiam się, czy jest to zgodne z założeniami naszej strategii – przekonywał Piotr Krzystek, prezydent Szczecina. Dodał, że założenia strategii marki, aby były realizowane muszą zostać zaakceptowane przez administrację i mieszkańców miasta.
Wszyscy samorządowcy zgodnie podkreślili, że aby osiągnąć marketingowy sukces trzeba sięgnąć po wiedzę i doświadczenie wyspecjalizowanych podmiotów. – My (prezydenci miast – red.) jesteśmy niejako narzędziem w rękach osób, które się na promocji znają – mówił prezydent Radomia.
Laureaci IV edycji Konkursu Złote Formaty
KATEGORIA DZIAŁALNOŚĆ PROMOCYJNA GRAND PRIX
1 miejsce
Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego – Kampania promocyjna Województwa Świętokrzyskiego
2 miejsce
Miasto Poznań – Strategia Marki Poznań
3 miejsce
Urząd Miasta Ruda Śląska – Promocja Miasta Ruda Śląska
Wyróżnienie specjalne:
Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego – Mazury Cud Natury
KATEGORIA WYDAWNICTWO PROMOCYJNE
1 miejsce
Urząd Miasta i Gminy Stary Sącz – „Chleb Nasz Powszedni czyli kuchnia Lachów Sądeckich”
2 miejsce
Urząd Miasta Łodzi – „MC Łódź – subiektywny przewodnik po Łodzi”
3 miejsce ex quo
Urząd Marszałkowski w Łodzi – Album „Kocham Łódzkie”
Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego – Katalog Turystyki Przyjazdowej „Pomorskie Dobry Kurs”
Wyróżnienia specjalne:
Urząd Miasta Zielona Góra – Album „Zielona Góra winem i miodem słynąca”
KATEGORIA KAMPANIA OUTDOOROWA
1 miejsce
Miasto Poznań – Kampania „Wielkie Marki”
2 miejsce
Urząd Miasta Ruda Śląska – Kampania „Szczęśliwi ludzie mieszkają w Rudzie”
3 miejsce
Urząd Miasta Lublin – Kampania „Renesans inspiracji”
Wyróżnienie specjalne:
Urząd Miasta Gdańsk – Wolność Kultury Kultura Wolności
KATEGORIA EVENT
1 miejsce
Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego –„StarForce 2009 - 30-lecie Gwiezdnych Wojen w Polsce”
2 miejsce
Urząd Miejski w Radomiu – „Szafa”
3 miejsce
Urząd Miasta Sieradza – „Sieradz Open Hair Festival”
Wyróżnienia specjalne:
Urząd Miasta Łodzi – Fashion Philosophy Fashion Week Poland
Urząd Miejski w Bielsku-Białej – FotoArt Festiwal
Urząd Miejski w Bytomiu – ALTERNATIF TURISTIK czyli uśmiech z destrukcją w tle
Urząd Miasta Płocka – I love Płock
Urząd Miasta Jelenia Góra – Jelenia Góra… i jedziesz w dobrym kierunku
Urząd Dzielnica Wola m. st. Warszawy – projekt Wola Art
KATEGORIA KAMPANIA ON-LINE
1 miejsce
Urząd Miasta Ruda Śląska – Ogólnopolski Festiwal Wspomnień
2 miejsce
Urząd Dzielnicy Bielany m.st. Warszawy – Misja Bielany www.misjabielany.pl
3 miejsce
Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego – Konkurs. Zaproś znajomych na Pomorze www.poznaj3miasto.pl
NAGRODA SPECJALNA ZWIĄZKU MIAST POLSKICH
Urząd Miasta Sieradz – „Sieradz Open Hair Festival”
Wyróżnienie specjalne: Urząd Miasta Zabrze – Międzynarodowe Targi Turystyki Dziedzictwa Przemysłowego i Turystyki Podziemnej
NAGRODA SPECJALNA POLSKIEJ ORGANIZACJI TURYSTYCZNEJ
Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego – Kampania Promocyjna Województwa Świętokrzyskiego
NAGRODY SPECJALNE MAGAZYNU ELLE
1. Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
2. Miasto Poznań
3. Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego
4. Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego
5. Urząd Miasta i Gminy Stary Sącz za
6. Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego
7. Urząd Miasta Sieradza
8. Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego
9. Urząd Miasta w Sanoku
10. Urząd Miejski w Bielsku-Białej
11. Urząd Miasta Jelenia Góra
12. Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego
NAGRODA SPECJALNA PORTALU PROTO.PL
Urząd Dzielnicy Bielany m. st. Warszawy
Ogólne wyróżnienie: Miasto Poznań
NAGRODA SPECJALNA MAGAZYNU BRIEF FOR POLAND
Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego.
Dołącz do dyskusji: Złote Formaty: samorządy nagrodzone za działania marketingowe