Zapisy na akcje spółki Point Group odbędą się 10-28 kwietnia
Zapisy na 22.892.425 akcji nowej emisji serii E spółki PlatformaMediowa Point Group, oferowanych z prawem poboru dladotychczasowych akcjonariuszy, odbędą się w dniach 10-28 kwietnia,podała spółka w prospekcie emisyjnym, opublikowanym w piątek.Spółka liczy na pozyskanie z emisji 53,3 mln zł netto.
Dniem ustalenia prawa poboru przypadał 8 października ub. roku.Cenę emisyjną ustalono wcześniej na 2,50 zł.
Przydział akcji w ramach wykonania prawa poboru oraz zamknięciepublicznej oferty w przypadku objęcia wszystkich akcji oferowanychzaplanowano na 8 maja.
Jeśli jednak w ramach wykonywania prawa poboru nie zostanąobjęte wszystkie oferowane akcje, przyjmowanie zapisów na pozostałewalory, w ramach zaproszeń wystosowanych przez zarząd spółki,zaplanowano na 9-15 maja, a przydział akcji oferowanych w ramachzaproszeń oraz zamknięcie oferty - na 23 maja.
Oferującym akcje jest Dom Maklerski IDMSA.
Na dzień zatwierdzenia Prospektu emisyjnego kapitał zakładowyspółki dzielił się na 91.569.700 akcji, w tym: 42.450 akcjiimiennych serii A i B oraz 91.527.250 akcji zwykłych naokaziciela
serii A, B, C, D.
"Emitent zamierza pozyskać z oferty akcji serii E kwotę 57,2 mlnzł brutto, przy założeniu, że wszystkie akcje serii E w liczbie 22892 425 sztuk zostaną objęte. Wartość netto emisji (po potrąceniukosztów oferty) wyniesie 53,3 mln zł" - czytamy w prospekcie.
Point Group zidentyfikowało 13 celów emisji. Przyznała przy tym,że pozyskane środki mogą okazać się niewystarczające na pokrycieplanowanych inwestycji, "w przypadku gdy emitent będzie w staniezrealizować częściowo plany przejęć, a resztę środków przeznaczy narozwój organiczny".
"Wówczas, gdy wpływy z emisji okażą się niższe od planowanychwydatków, emitent rozważy istniejące możliwości i uwarunkowaniawykorzystania innych źródeł finansowania, w tym finansowaniadłużnego, lub wydłużenie czasu realizacji wybranych celów emisji" -głosi prospekt.
"W przypadku, gdy jednak emitentowi nie uda się pozyskać środkóww zakładanej wysokości także z innych źródeł niż emisja nowychakcji, spółka w pierwszej kolejności ograniczy realizację kolejnychcelów wskazanych powyżej, licząc od ostatniego" - czytamydalej.
Cele te są następujące: rozwój kompetencji Agencji FullInteractive poprzez akwizycję lub rozwój organiczny (1,5 mln zł);Multimedialna Baza Kontentu / Digitalizacja posiadanych treści orazprodukcja i dystrybucja treści multimedialnych (5,3 mln zł);dofinansowanie rozwoju Machina TV (14,5 mln zł); budowa iwzmocnienie wortali tematycznych w obszarach kultury, muzyki, filmuoraz sportu lub akwizycja (2,7 mln zł); Media Navigator - budowainternetowego serwisu integrującego lub akwizycja (5,2 mln zł);rozwój ogólnopolskiego internetowego dziennika "Ozon" (2 mln zł);dofinansowanie drukarni Gem-Text (1 mln zł); wzmocnienie agencjiNews PR (0,5 mln zł); magazyn sportowy - uruchomienie lub akwizycja(2,5 mln zł); nośniki reklamy zewnętrznej i wewnętrznej: PremiumOutdoor i Indoor - budowa lub akwizycja (6,8 mln zł); rozwój marki"Film" (2 mln zł); rozwój produktów edukacyjnych: OFF-Line (1,2 mlnzł); wzmocnienie bazy produktowej w obszarze zakupu licencji naelektroniczne produk! ty edukacyjne oraz ich
rozwój (8,1 mln zł).
Na początku marca Point Group podało, że prognozuje wzrostskonsolidowanego zysku brutto do 8,86 mln zł w 2008 roku i 30,20mln zł w 2009 roku wobec 5,26 mln zł w ub. roku. Przychody mają wtym okresie zwiększyć się odpowiednio do 76,95 mln zł i 116,37 mlnzł z 45,30 mln zł.
Narastająco w I-IV kw. 2007 roku grupa miała 5,33 mln zł zyskuwobec 6,45 mln zł straty rok wcześniej przy obrotach odpowiednio45,30 mln zł wobec 30,50 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Zapisy na akcje spółki Point Group odbędą się 10-28 kwietnia