Zakupy grupowe w Polsce: Groupon zdecydowanym liderem
Groupon jest zdecydowanie najpopularniejszym serwisem zakupów grupowych w Polsce. Natomiast do poziomu miliona użytkowników miesięcznie zbliża się Gruper.pl.
Jak wynika z badania Megapanel PBI/Gemius, w listopadzie ub.r. Groupon odwiedziło ponad 2,6 mln polskich użytkowników. To prawie dwa razy więcej niż we wrześniu, a ponad cztery razy więcej niż w lipcu.
W listopadzie Groupon był już na trzecim miejscu wśród wszystkich polskich witryn e-commerce (zobacz pełne wyniki Megapanelu). Przypomnijmy, że serwis wszedł na polski rynek w lipcu ub.r., przejmując uruchomiony pod koniec kwietnia CityDeal.pl (więcej o jego starcie). Zmiana domeny spowodowała krótkotrwały spadek popularności strony.
Wśród pozostałych polskich serwisów social shoppingowych powyżej 500 tys. użytkowników miesięcznie ma tylko Gruper.pl (więcej o tej stronie). Zresztą jeśli w ostatnich miesiącach utrzymał dynamikę wzrostu popularności, przekroczył już poziom miliona real users.
W listopadzie ub.r. wszystkie serwisy zakupów grupowych miały ogółem 17,6 proc. zasięgu wśród polskich internautów. Najczęściej z takich stron korzystali użytkownicy z dużych miast – w październiku zrobił to prawie co czwarty z nich.
Wśród polskich internautów odwiedzających witryny social shoppingowe dominują osoby poniżej 35. roku życia. Prawie co trzeci użytkownik takich stron mieszka na wsi, za to co piąty – w dużym mieście.
Dołącz do dyskusji: Zakupy grupowe w Polsce: Groupon zdecydowanym liderem