Zagraniczny wyciąg reklam: O2, Guiness, MetLife i „The Guardian” (wideo)
Zawsze najbardziej przemawiały do mnie reklamy, które opowiadały jakąś historię, wzruszającą, zabawną, niewciskającą nachalnie produktu, który się za nią kryje. Ucieczka od opowiadania wprost, sięganie do najgłębszych emocji i wyobraźni odbiorcy, zabawa skojarzeniami - to właśnie siła kampanii, które wybrałam - najciekawsze jej zdaniem zagraniczne reklamy dla Wirtualnemedia.pl opisuje Anna Łazowska, art director w agencji Peppermint.
O2: Be More Dog
Agencja - VCCP
Nie jest łatwo zrobić reklamę z kotem w roli głównej, która nie kojarzyła by się z karmą. Londyńskiej agencji VCCP jednak się to udało i stworzyła dla sieci telekomunikacyjnej O2 pozytywnego bohatera, z którym każdy może się identyfikować. Nadała marce osobowość oraz filozofię, na której może opierać w zasadzie wszystkie aspekty swojej działalności.
A jeśli ktoś nadal nie wie, czy chce być jak flegmatyczny kot, czy może jak żywiołowy pies, może to sprawdzić w specjalnie przygotowanym teście - pod tym adresem.
Guinness: Made of More - Cloud
Agencja - AMV
To jedna z trzech odsłon tej kampanii wykonana przez agencję AMV. Tytułowa Chmura, podobnie jak Guinness, jest stworzona z czegoś więcej niż nam się wydaje…jest wyjątkowa. Kolejny przykład bohatera, który ma za zadanie jak najlepiej oddać charakter marki i robi to w przepięknym, bajkowym niemal stylu. Proste, ale pięknie nakręcone i odwołujące się do tęsknoty za odrobiną magii w codziennym, szarym życiu „po godzinach”.
Metlife Hong Kong: My Dad’s Story: Dream For My Child
Agencja BBDO Hong Kong
Metlife odwołuje się do dwóch bardzo ważnych i uniwersalnych wartości - rodziny i edukacji. Opowiadając historię ojca, który cały dzień pracuje w pocie czoła, ale ma wciąż czas i siłę na to by być kochającym i wyrozumiałym dla swojej córki, odsyła nas do konkluzji, że lepsza przyszłość naszego dziecka warta jest każdego poświęcenia. Ta piękna i emocjonalnie odegrana historyjka, miała zachęcać odbiorców do odwiedzenia strony, na której mają szansę wygrać trzyletni plan oszczędnościowy, pozwalający odłożyć pieniądze na edukację swoich dzieci.
„The Guardian”: Three Little Pigs
Agencja BBH
Londyńska agencja wykorzystała znaną bajkę Braci Grimm i umiejscowiła ją w 21 wieku, kiedy to walczący o prawdę dziennikarze „The Guardian” wyśledzą każdy nowy fakt lub przekręt, zasieją ziarno niepewności... i działając w oparciu o zasadę „open journalism” wciągną do śledztwa również każdego, kto korzysta z mediów społecznościowych. Zabawna fabuła, dynamiczna reżyseria, bajka ze współczesnymi odniesieniami i The Guardian stojący na straży współczesnego życia. Jest to kampania sprzed 3 lat, ale jest uniwersalna w przekazie, a zatem wciąż aktualna i po prostu pomysłowa
Dołącz do dyskusji: Zagraniczny wyciąg reklam: O2, Guiness, MetLife i „The Guardian” (wideo)