YouTube z nowymi reklamami wideo, których nie można pominąć
Koncern Google zapowiedział wprowadzenie w serwisie YouTube nowego formatu reklam o nazwie Bumper. Chodzi o krótkie, sześciosekundowe spoty, których w przeciwieństwie do dłuższych reklam nie da się pominąć.
O wprowadzeniu nowego formatu poinformował na firmowym blogu Zach Lupei, product manager ds. wideo platformy AdWords. Według zapowiedzi Bumper to krótkie, sześciosekundowe skróty spotów, które mają być zapowiedzią dłuższych reklam wyświetlanych przed projekcją większości materiałów zamieszczanych na platformie YouTube.
Google zaznacza w komunikacie, że Bumper ma być adresowany głównie na mobilną wersję YouTube’a, gdzie krótsze filmiki są oglądane chętniej przez użytkowników. Jednak z punktu widzenia odbiorców istotną cechą nowego formatu może być fakt, że nie da się go wyłączyć w przeciwieństwie do innych spotów obecnych na należącej do Google platformie wideo.
Google podkreśla, że przeprowadzone dotąd testy formatu Bumper są obiecujące - użytkownicy reagują na takie mini reklamy pozytywnie, a reklamodawcy notują rosnące zaangażowanie odbiorców. Wśród pierwszych reklamodawców, którzy wypróbowali Bumper są wytwórnia Atlantic Records z promocją albumu grupy Rudimental oraz marka Audi.
Według zapowiedzi format Bumper zostanie wprowadzony powszechnie w ciągu nadchodzących tygodni.
Dołącz do dyskusji: YouTube z nowymi reklamami wideo, których nie można pominąć